Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 22 jan 09, 22:23

Opprinnelig postet av Holters

Veldig bra kommentar av Are Bye for 100% fotball:

Delvis. ;-)

Jeg bet meg merke i følgende: "(D)et er ikke mye ydmykhet å spore, og det er ikke mye som tyder på vilje til samarbeid."

Og følgende, som var noe av det første som slo meg i dag morges:

"Man kastet seg over en ledig Karlsen uten å tenke på om han og Grönhagen ville finne tonen, uten å se to sterke personligheter med totalt forskjellig syn på fotball. Er det ingen som husker at Knut Torbjørn Eggen forlot FFK nettopp fordi den nyansatte sportsdirektøren Morgan Andersen og han ikke akkurat var på bølgelengde? Lærer man ikke av sine feil?"

Andre her har kommentert "skandalen" at klubben kaster en leder med ambisjoner og framtidsvyer og beholder en som tenker kortsiktig. Etter min mening er det helt motsatt!

Ambisjonene til Karlsen ser, etter informasjonen som har kommet fram (og ja, jeg er klar over at bildet garantert er forenkla i forhold til virkeligheten), til å bestå hovedsakelig i å bli kvitt alt som står for stabilitet for å gjøre FFK til et farmerlag - kjøpe unge spillere (fortrinnsvis utenlandske, virker det som?) og selge dem igjen etter et år eller to. Er dette ambisjoner og langsiktig tenkning? Den andre linja går på å gå roligere framover, beholde en stabil stamme samtidig som en bygger opp og forsterker laget nedenfra. For meg ser det mye mer ambisiøst og framtidsretta ut.

Andre ser ut til å ha sansen for konfliktsituasjoner, hvor en sterk sportsdirektør skal legge føringer for hovedtreneren, som pent skal føye seg. Men "my way or the highway" fungerer sjelden i lengden. Skal det fungere, må alle dra i i hvert fall noenlunde samme retning, samme hvilken retning det er. Dette siste tatt i betraktning, virker det rimelig at enten Grönhagen eller Karlsen måtte gå.

Jeg aner ikke om styret opprinnelig gikk inn for Karlsens visjoner eller ikke, men uansett støtter de nå opp om Grönhagens - utad, og - får vi innerlig håpe - innad. Da må de igjen ta konsekvensene av dette og få folk (og evt. ny sportsdirektør) rundt Grönhagen som støtter opp om den samme visjonen og drar i samme retning. Ikke nødvendigvis være enig hele tida, men heller ikke legge opp til noen konfrontasjonslinje ved enhver korsvei hvor det måtte være uenighet.

Så igjen dette som sies om at Grönhagen skal være vanskelig å samarbeide med, ikke bryr seg om juniorsatsinga osv. Gitt at det er riktig (og jeg utelukker det ikke. Sjøl om påstandene kom som en overraskelse på meg i dag, har tydeligvis andre hørt dem før), håper jeg noe blir gjort med det. Og det må da også være mulig? Anders Grönhagen er unektelig en voksen mann, og han virker da også som en mann det bør være mulig å snakke med. En kan komme langt med konstruktiv, respektfull kritikk og et ærlig ønske om samarbeid og å finne gode løsninger som kan fungere for alle.

Og det er jaggu på tide nå!

---------------------------

Hater hat!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340