Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 30 des 08, 09:42

Nå er det snart fire år sida jeg tok lappen (i en alder av 34 år), og/men jeg føler at det fortsatt er litt ferskt. :-)

* Har du mulighet til det, så øvelseskjør MYE rett før oppkjøringa. Sjøl fikk jeg vel en 30 mil eller så under panseret helga før mandagen jeg kjørte opp.

* Bruk blinklys! (Venn deg til det med en gang, så slipper jeg å bli irritert på deg når jeg møter deg i trafikken senere ;-) ). Blink sjøl når du trur det ikke er noen andre trafikanter rundt deg - når du bytter fil, når du skal over i en annen vei, når du skal ut av rundkjøring osv.

* Bruk speila, og prøv generelt å være veldig oppmerksom på hva som foregår rundt deg i trafikken.

* Vær heller en anelse for forsiktig (i kryss, i bytrafikk) enn overmodig og aggressiv.

* Overholde vikeplikt er viktig. Prøv å alltid være oppmerksom på om du kjører på forkjørsvei eller ordinær vei. Er du i tvil om en kryssende vei til høyre faktisk er en vei eller en utkjørsel, så anta at det er vei.

* Møter du fotgjengere, syklister e.l., gi dem god plass (og marker med blinklys først). Det fikk jeg pluss for. ;-)

* Ikke kjør for sakte på motorvei. Prøv å holde deg rundt fartsgrensa på landevei også (traffic permitting). I bytrafikk er det aldri noen som har strøket på oppkjøringa for å kjøre for sakte, fortalte kjørelæreren min (og han hadde jobba som sensor i flere år tidligere).

* Og husk at oppkjøringa (og det å få førerkort) ikke skal vise at du er ferdig utlært sjåfør, men "bare" at du er klar for å fortsette å lære på egen hånd.

Lykke til. :-)

---------------------------

Hater hat!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f