Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 13 des 08, 15:48

Ikke alle spillere blir gode bare de får nok spilletid. Det er klart. Men ingen begynner vel sin karriere på A-laget med å være beste spiller på laget heller?

Synes jeg hører mye ymse både for og mot f.eks Michael Trulsen. Etter det lille jeg har sett ham i kamp for FFK kan jeg ikke begripe om han ikke skal satses på. Skulle f.eks den der unge eks-turneren til Lyn være noe bedre? Tull sier jeg om det! Trulsen er allerede en minst like god fotballspiller!

Som du påpeker så treffende Holters så finnes det ikek ubegrenset mange Tarik'er her i verden. Like bra kanskje, for FFK blir aldri noen storklubb med spillere som forsvinner straks de er fyllt 20 år.

Når jeg ser Trulsen i aksjon tenker jeg at det slett ikke ser umulig ut at dene spilleren kan være like god som Torstein Helstad om en 7-8 år fra i dag. Forutsatt at han har spilt minst150 TL kamper innen den tid...

Ellers tenker jeg som så at hvis FFK mener at de ønsker å satse fremover, så må det ligge noe i det. Jeg mener, å satse betyr å ta litt sjanser, risikere noe i dag for å mulig kunne vinne noe mer i fremtiden. Til en viss grad må man da risikere noe. Hvis man ikke vil ta for store sjanser med økonomien (og det kan jeg jo skjønne) hvordan kan man da bedre plassere satsing/risiko enn ved å la unge lokale talenter slippe til? Det kan jo gå dårlig, ja det kan det alltid når man satser. Men det kan gå bra også, og det ville vel være det beste som kan skje både sportslig og økonomisk.

Så hvis FFK skal stramme inn noe sted så håper jeg ikke de forsetter å konkludere med at ingen av juniorene deres kommer til å bli noe gode i fremtiden og derfor bør skvises ut jo før jo heller.

Selv om jeg i et kortsiktig perspektiv liker å se gode spillere komme til FFK fra Brasil og andre eksotiske steder, så blir jeg serøst bekymret for vurderingsevnen til klubben hvis man nå fortsetter å jakte utlendinger for store penger. Bruk heller de pengene på å utvikle unge lokale talenter, og så vil man høste en god gevinst om noen år.

Det tror nå jeg i alle fall.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f