Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 07 nov 08, 12:14
Endret: 07 nov 08, 12:16
Endret av: dracula

Tanken er bra den og kan åpne for mange vyer.

Vil det det logiske nærmest selvsagte først.

1:. Fredrikstad og Østfold har mye større publikumspotensiale enn Bødo m/omegn.

2: Fredrikstad vil også kunne trekke mange tilskuere fra Sverige, for mange som ett alternativ og for andre som ett suplement til Gøteborg..

3: Fredrikstad og Østfold har stolte fotballtradisjoner helt siden Kvik Halden ble norgesmestere.

4: Mange svensker har allerede enn relasjon til FFK , kanskje spesielt Stockholmere pga spillere som Shaban, Gerrbrandt, Barsom og FFK sin trener Anders Grønhagen.

5. FFK vil trolig markedsføre Fredrikstad mer i europa de kommende åra enn Bodø/Glimt.

6: Fredrikstad og omegn har større hotellkapasitet enn Bodø m/omegn.

7: Fredrikstad her bedre kommunikasjonsnett.

Sikker mer men dette var for meg det mest opplagte.

Så hvor Fredrikstad og Bodø står likt.

Begge byer har flyplass i umiddelbar nærhet.

Begge byer har allerede stadion.

Begge byer kan by Tv seere på flotte naturbilder, som kan trekke turister.

(Personlig mener jeg at Hvaler og Gamlebyen er perler som når turistene får åpnet øynene for dette kan bli en turistmagnet.

Stadion.

Bodø vil planlegge stadion hvor tilskuerplasser vil fjernes etter EM-Bruk.

Det samme kan selvsagt Fredrikstad gjøre, men muligheter til jevnlig gjennbruk er større i Fredrikstad.

Iallefall kan enbeholde en større tilskuerkapasitet enn i Bodø. En stadion på 20000 tilskuere er midt i blinken for FFK.

Kommer tilbake til det seinere.

Begge kan planlegge stadionbygget med kjøpesentra og leilighetskompleks. Fredrikstad har allerede en toppklubb i Ishocket som trenger ny arena. Dette kan også bygges inn.

Vyer:

Dersom FFK klarer å befeste sin posisjon som toppklubb i Norge, trenger FFK større stadion.

Både til toppkamper i Norge og mot internasjonale motstandere.

Dersom ikke FFK har bundet seg for alltid med Værste komplekset ( som ikke er noen spesiell gunstig avtale for FFK), kan de selvsagt skifte til en større arena som kan gi de bedre økonomiske betingelser.

Derfor er dette utspillet for meg både realistisk og gir vyer om toppinternasjonale kamper både landskamper og FFK kamper på ny arena.

 

Mulige vansker:

1: Fredrikstad FRP styrte kommune som bare tenker kortsiktig økonomi, siernei til å gi bort den aktulletomta..

2: NFF og evt. andre høye herrer(damer fortsetter med sin forskjellsbehandlig. Faktisk på tide at det gamle industri fylket Østfold tilgode sees med økonomisk midler.

Håper virkelig at alle gode krefter i byen trekker sammen om dette, og at FFK begynner å sjekke om det ikke er mulig med skillsmisse etter 2016. Er inngått avtale for 10år eller evig?

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f