Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 28 sep 08, 12:25

Opprinnelig postet av Tøfflus

- For det første, trass. Media og mange av dem som diskuterer fotball på nett, på jobben og så videre, mener at Stabæk spiller så flott fotball at de fortjener å vinne. Greit nok. De prøver på det spektakulære ganske ofte, og lykkes oftere enn andre lag i TL, så de kan være riktig underholdende å se på. Men det har seg nå slik at de også kan prestere direkte traurige kamper, som 0-0-kampen borte mot Godset. De kan også prestere helt ræva, som mot Viking sist. Det å fortjene et seriemesterskap går ikke ut på å spille fjongest på sitt beste, men å ta flest poeng. Om et lag vinner alle kampene sine med ett mål er de like verdige vinnere. Så altså: Trass mot denne holdningen om at de fortjener tittelen for sin "flotte fotball".

Jeg siterer meg selv og sitter igjen med dette som det eneste argumentet for å skulle ønske TIL-gull framfor Stabæk-gull. Sutringa til Nannskog er, som noen påpeker, ikke unik, og med noen dager til med avstand fra sist runde har jeg et litt lugnere syn på dette. Alle lag har folk som syter. Vi også.

Videre; entusiasmen rundt TIL er ikke det store. 4700 tilskuere i går, mot LSK, i en kamp som ville ført TIL a poeng med Stabæk før mandagens kamp. Da faller i grunnen argumentet om "hvem bryr seg om Stabæk" litt i fisk.

Jeg heller nå mot en total likegyldighet til hvem som vinner om ikke våre gjør det.

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340