Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 03 sep 08, 19:18

Navnet henspiller vel på at det hadde en bakgrunn fra Menighetsfakultetet og samtidig var et nytt " berg" i tillegg til andre "supporter-"berg" som regjerte på begynnelsen av 90-tallet;  "Apeberget" (tidl VIF-klanen), Fragleberget (tidl Kjernen Rosenborg)"Maakeberget" (FK Haugesund).

Jeg stod selv mye med Oljeberget på begynnelsen av 90-tallet og var på alle landskamper på Ullevål i Drillo perioden, da vi slo de aller fleste på Ullevål. Oljeberget skulle være en morsom og positiv supportergjeng, og vi skulle bl.a øve på de ulike motstanderlands nasjonalsanger. Så når f.eks Tyrkia møtte Norge på Ullevål, stod vi også å sang med på den tyrkiske nasjonalsangen i tillegg til den norske. Oljeberget er også med å synger på den berømte "Alt for Norge" supportersangen sammen med Jørn Lande. På videon den gang mimer landslagsgutta - mens det i realiteten var Oljeberget som sang (sammen med Jørn Lande). Det var aldri hverken bønn eller andakt eller annen form for religiøs påvirkning. Men det var dengang. Hvordan det er i dag aner jeg ikke. Men synes det er positivt at landslaget har en egen supporterklubb. Den gang bodde jeg i hovedstaden og var en sykkeltur unna Ullevål, men i dag blir det dessverre vanskeligere å ta seg tid til å reise inn til Oslo på landskamp.

Stå på Oljeberget, og heia tufte ;-)


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340