Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 22 aug 08, 09:52

Opprinnelig postet av denialsander

Hvis personer i FFKs supporterklubb begynner med offentlig hasjrøyking rett i forkant av kamp og gjør det krystallklart at de er relaterte til FFK (f.eks. med vimpler, drakter, etc) er det vel nærliggende å tro at det vil medføre en viss negativ mediebelastning av FFKs navn. Følgelig vil det være mulig for og sannsynelig at FFK velger å stenge pothodene ute fra kamp.

Hva med de som tisser bak busken med FFK-drakt? Eller de som kjører for fort i 50-sona? Det var jammen litt av en søkt sammenlikning...

Hvilke kriminelle miljøer er det politiet overhodet ikke har noen oversikt over?

For det aller første: Jeg sammenlikner ikke mine eksempler med casuals-oppgjør, jeg sammenstiller dem med casuals-oppgjør. Det er to forskjellige ting. Jeg uttaler meg ikke om hva som er verst, om jeg er for eller mot casuals-oppgjør, det å kjøre for fort med FFK-flagg ut av vinduet, det å stille seg opp demonstravt og pisse i elva ikledd supportereffekter.

Jeg bare kommer med moteksempler for å bevise min tese: Det ER vanskelig å trekke opp linja mellom der fotballbransjen skal ta itu med lovbrudd og, og der man skal la være. Det har jo gått igjen i vanskelige saker som blusse-saken ifjor.

Hvis grensa går der hvor klubbens renomé blir kompromittert, ja da er det egentlig ganske mye å gå løs på, spesielt i det grenselandet hvor det er spørsmål om det er snakk om lovbrudd eller ikke. Tenk på hva VIF måtte gå løs på hvis de skulle rense ut ALT som de ikke ønsker å assosieres med?

Kriminelle miljøer hvor politiet har dårlig oversikt? Hvitsnipp. Tjuveribander fra øst-europa. Narkotika, spesielt i siste salgsledd.

Lista over ting politiet gjør bra er lang, seff er den det, men det også klart at i prioriteringa ligger betydelig samfunnsverdier nedfellt. Politiet gjør en svært god jobb i første-omsorg av mennesker i nød, det har jeg mange eksempler på.

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340