Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

orion

Juniorspiller
Ble medlem: 09 feb 04
Innlegg: 192

Lagt til: 26 mai 04, 15:08
Endret: 26 mai 04, 15:11
Jeg er ikke så sikker på dine finansieringspåstander. Værste A/S har uttalt at FFK-eiendom kan komme inn som minioritet- eller majoritetseier, uansett for de. Det betyr at FFK-eiendom må stå for større eller mindre del av finansieringen, i tillegg at anlegget på Holmen overdras gratis til Værste.

Det er ingen forretning i at Værste finansierer en stadion til 150-200 mill og leier denne ut for 4 mill. Jeg ser ikke at Værste skal gå inn å sponse FFK i den størrelsesordre som det her er tale om.

Blir det bygging på Værste må dette sansynligvis være en pakkeløsning mellom FFK-eiendom, kommunen og Værste + muligens andre investorer. Alle disse skal ha avkastning (bortsett i fra kommunen ?)

Skulle det dukke opp en ny stadion på Værste og utgiftene for FFK blir liggende på ca 4 mill i året får vi bukke og takke. Men det skal nok deles en del ord (krangle) før dette er i boks.

Som jeg har skrevet før ligger overføringene fra FFK til FFK-Eiendom anslagsvis på 10-12 mill i året. 4 mill i leie + 25 % av bilett og reklameintektene. Dette er inntekter noen ikke vil gi slipp på, må en regne med. Dette var nok en hovedgrunn til at bilettprisene i år ble skrudd i været.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340