Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 27 jun 08, 08:20
Endret: 27 jun 08, 11:50
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av bjervell

Bare for å balansere dette litt (jeg er enig i mye av det du skriver): Fotballtrenerutdannelsen i Norge baserer seg faktisk på den nederlandske filosofien om at treningen skal foregå mest mulig med ball. I alle fall så langt jeg vet etter et skarve trenerkurs.

Hva trenerne i tippeligaen, for eksempel, legger vekt på vet jeg jo derimot ikke...

 

Hva tippeliga trenerne fokuserer på er ikke så relevant da. Hvis man ikke har en god grunnteknikk og kan behandle en ball ubesværet når man er 20 år, så blir man aldri bedre enn en adecco-dunker eller faktisk en middels tippeliga spiller så dårlig som den ligaen er blitt nå.

Når det er sagt, så er det lys i tunnellen. Poden på 7 går på fotballskole nå og kommer hjem og viser litt ovestegsfinter og annen snacks som undertegnede aldri har vært i nærheten av. Skjønner hvorfor klubbene gjør det, men det blir galskap å legge store beløp i senior-trenere i 3-5 divisjon. For å være litt flåsete så kan man si at "alle" kan trene et 4.divisjonslag med brukbare resultater, men å skape gode fotballspillere utav 10-16 åringer er det ikke mange som klarer...

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340