Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 26 jun 08, 19:38

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
 

For i AS Fotballnorge så skal man bruke 99% av fotballtreningen på å løpe, og resten av tiden på å pugge systemer. Litt spissformulert, men kom ikke å si at det ikke er noe i det. Å øve opp ballferdighet, trikse, drible etc, er jo

Noe du vet eller noe du tror? Jeg har ikke sett så overvettes mange treninger med hverken FFK eller andre lag (noen har det blitt), har sett trening med alt fra 7+  og oppover også.

Synes ikke det har vært mye løping å se i det hele tatt.

Det jeg husker godt fra jeg var ung var at jeg var for lat til å gjøre egentrening i form av jogging (12-16 år) og jeg falt jo grusomt igjennom. Selv om jeg tror jeg hadde et bra fotballhode (gode pasninger, plasseringsevne og ikke minst spilleforståelse).

En bekjent av meg var et stort talent. Han brukte dagen på skolen, ettermiddagen på fotballbanen (triksing, skyting, hæpping med andre, etc) og jogging. Faktisk brukte han stort sett hele tiden på dette og var vel å anse som et stort talent.

Skade ødela nok den karrierra. Men han gjorde det som måtte til for å bli en ener. Trene. Trene. Trene. Det er faktisk slik at de fleste MÅ ofre noe for å bli veldig gode. Det kan være mat, alkohol, livsstil, osv, men de fleste er nødt til å forsake noe for å bli ekstra gode.

Jeg leser om spillere som Beckham, Solskjær, etc, som blir værende igjen etter fellestrening for å skyte frispark eller å score i alle mulige vinkler. Selvsagt blir man bra av det. Like selvsagt er det at spillere som som dominerer i nasjonal og internasjonal fotball - gjerne de store ballartistene og kunstnerne - har en enorm løpskapasitet og kondisjon.

Jeg er uendelig dritt lei alt det som skrives om Kvisvik, og mener at han kanskje har vært et av norges største talent (pga en del medfødte evner) men han har vært så j____g sløv og lat at han ikke har blitt noe mer enn en middels norsk fotballspiller. Når ting klaffer og omstendighetene gir han lov til det er han sykt bra og kan domine på banen. Men for de som har litt moderate Kvisvikbriller, så ser vi desverre også at antallet gode kamper er altfor få sammenliknet med de dårlige.

Så jeg drister meg til å si: Få opp øya folkens. Dagens fotball krever mer enn hobbykondisjon uansett om man er en trollmann med ball eller ikke. Men man skal ikke måtte ha kondisjon som Øyvind Leonhardsen heller... Men man må VILLE noe - ikke bare regne med at talentet skal ta deg hele veien igjennom...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f