Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 jun 08, 23:59
Endret: 26 jun 08, 00:34
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av eliot

Lenge siden du har tatt buss. Med kone og to barn til østfoldhallen koster det 50 kr. Barna gratis. Man fyller opp med varer og tar taxi hjem, ca 150 kr. Jeg har kone og to barn,  Vi har valgt å ikke ha bil og klarer oss utmerket. Hvis du regner ut alle utgiftene du har med bil holdet ditt. Deler dette beløpet på to og tar taxi for disse pengene, er det utrolig mange taxi turer du kan ta.

Det kommer jo helt an på hvor du tar bussen fra det da. Prøv å ta bussen fra for eksempel Hvaler. Det koster vel en femtilapp for en person bare inn til Torvbyen (og den fra omtrent den første stoppen på Hvaler). Så koster det vel en 25 kroner per voksen til Østfoldhallen igjen vil jeg tro? For to voksne så er altså prisen 150 per person en vei. Tar du taxi tilbake tror jeg det blir smådyrt i lengden gitt.

Og si meg, hva er egentlig forskjellen rent miljømessig, om du tar din egen bil eller en taxi? Det lurer jeg på. Tar du taxi begge veier så må først taxien kjøre hjem til deg å hente deg, kjøre deg til Østfoldhallen. Du tar ny taxi hjem, og denne må da kjøre til ny destinasjon etterpå. Kjører du egen bil kjører du fra A til B og til A igjen. Du belaster altså miljø mindre med å ta egen bil enn ved å kjøre taxi.

Det er vel det bensinprisen handler om, at den skal avskrekke folk til å bruke mer miljøvennlig transport.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340