Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 30 mai 08, 08:55
Endret: 30 mai 08, 09:01
Jeg synes Dag Solheim alltid har gjort en helt grei figur i Canal+, og han er en fin ambassadør for Fredrikstad by på den måten. Det er først og fremst den kanalen jeg forbinder ham med - ikke FFK og/eller Fredrikstad. Solheim "er" på ingen måte Fredrikstad eller FFK for min del. Dessuten synes jeg Solheim gjør seg bedre i ankerrollen med småsprat fremfor som intervjuer.

I FFK-tv synes jeg han rett og slett er for masete. Spilerne kan virke utilpass når Solheim intervjuer dem etter kampslutt, og noen virker å kvie seg for å komme bort. Svarer de, så er det stort sett korte svar for at det hele skal bli fort overstått. Jeg synes innslagene til Solheim hele tiden blir for trivielle, for masete og til tider helt uinteressante. Det er så mye flåseri og dumme spørsmål.

Jeg har mye mer sansen for litt mer fotballfaglige spørsmål, der spillerne faktisk kan uttale seg om ting som skjedde på fotballbanen. Med Dag Solheim, så blir ord altfor ofte lagt i munnen på spillerne, og vi får ingen "analyse" av selve kampen eller fremhevet deres syn på saker og ting. Det drukner i alt det andre.

I tillegg synes jeg det er merkelig at FFK-tv lager så korte og overfladiske innslag (ikke rett etter kampslutt, de kan godt være korte, men ellers) når de skal lage portrettintervjuer. Når man først tar seg tiden til å gjøre dette, så kan de jo gå litt mer i dybden og grave frem ukjente og interessante sider ved spillerne. Nå blir det mest Solheim som ler av spillerne og slenger av gårde 3-4 overfladiske spørsmål i løpet av 2 minutter. Da får man ikke frem noe særlig nytt og interessant.

FFK-tv bør se til Trondheim og Oslo for inspirasjon. RBK har forstått hvordan ting skal gjøres, og BratZ-tv er overraskende bra. FC Lyn Oslo har også et meget bra web-tv tilbud med blant annet før kamp analyse fra Henning Berg. Vålerenga sitt tilbud er også verdt en titt. De har noen artige konsepter med blant annet Freddy Dos Santos som intervjuende taxisjåfør.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f