Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 30 apr 08, 00:06

Opprinnelig postet av schpa84
Hvis du utelater David gilmour og Mark Knopfler og i tillegg sier at de er dritt beviser du at du ikke har peil på musikk

Det blir som å nevne Roy Keane eller Jan Koller blandt verdens beste fotballspillere. Selvfølgelig er/var de gode fotballspiller og fantastisk viktige for store lag, men ingen tenkte på å nevne de som kandidater til "Årets forballspiller i verden"?

Greit at gitaristen spiller i et band du liker og lager verdens beste musikk, men vi snakket om gitarister, ikke låtskriver. Eller byttet vi tema uten at jeg fikk det med meg?

I følge meg må en som nevnes blandt verdens best gitarister ha:

1. Fantastisk teknik ( i forhold til sin tid selvfølgelig)

2. Fantastiske riff

3. Fantastiske melodier

4. Fantastiske solo`er

5. Karakteristisk spillestil (Det hjelper ikke å kopiere gamle kjemper)

6. Mulighet til å vise det til massene og historien

Moro med folk hisser seg opp over mitt tydligvis fantastisk dårlige forsøk på humor (fredrikstadsupporter er jo handikapet i humoren, så det er ikke han jeg snakker om).

De aller fleste gitaristene i store rockeband lager jo fete riff og melodier, men det skorter på teknikk og solospill

K.Richards: Høyst ordinære teknikk (at jeg ikke synes riffa er trøtte saker får bli min sak)

Gilmour: Teknikk og fart er så midt på treet at det er et under hvis ikke manglene har lagt en demper på en ellers genial mann.

Knopfler: Ett fett riff holder rett og slett ikke :-). Ellers topscore på resten.

---------------------------

"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340