Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 19 feb 08, 02:02

Bare hyggelig! Forresten enig, livet er en enste lang læringsprosess. Det er nesten så det alene gjør livet verdt å leve. Nesten.

Er ikke helt sikker på hvor langt jeg følger antydningene dine om politisk kjøpt og betalt greie, men jeg er neimen ikke sikker på hvor fort jeg tør å avvise dem heller. Store krefter er i sving her, det er helt klart. Store penger, store interesser. Det er ikke bare å komme her og men at en har sine egne interesser i dette, bare fordi man er sportsdirre i en lokal småklubb som Lyn.

Hva gjelder aviser og media generelt, så er det vel røft regnet omtrentelig en ca to eller tre personer som eier det meste som er å regne med her til lands. NRK til side, men jeg synes ikke de er så ensidige som tv2 & co heller. Eller så ivrige, for den sakens skyld. En ting er jo klart fra medienes synspunkt; det å få trukket Morgan for retten må bety en real boost i omsetningen. Og der kan han bli lenge. Uansett utfall nå er det meget trolig at denne saken vil bli anket. Ingen av partene er troendes til å akseptere et nederlag i byretten, og det er mange aspekter i saken som kan tolkes og vektlegges på ulike måter. Det peker i retning av anke. Og da kan mediesirkuset fortsette i minst et par år til. Sånt er det penger i.

"Mafia" er det veldig vanskelig å snakke om. Til det har alt fra Gudfaren til Sopranos definert `mafia` som noe vi i alle fall ikke har i Norge. Gangstere og drap i massevis - familieoverhoder som styrer klanen sin så kompromisslløst og klokt de kan. Man kjenner seg ikke helt igjen i norsk virkelighet. Men Mikel-saken kommer på alle måter til oss fra utlandet, fra unorsk kultur. Morgan har involvert seg i en verden av juks og regelomgåelse, harde ord og store penger. Det kan være skummelt, det. En behøver ikke være helt Ludvig for å synes det.

Men noen er ute etter å ta Morgan. Det er det ingen tvil om. Hvem, og hvorfor? Aner egentlig ikke hvem, utover the usual suspects som vi kjenner fra saken. Mistenker at det finnes noen til i kulissene.

Årsaken kan sikkert langt på vei forklares med penger. Penger er rene orakelet sånn, når det kommer til å forklare ting.

 

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340