Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 17 feb 08, 02:50
Opprinnelig postet av marevan
Det vi ser her nå, er bare hevn fra de som ble lurt, da de selv forsøkte å lure Morgan/Lyn, og utnytte Obi Mikel.


Dette er vel ikke helt riktig: Det er jo økokrim som har tatt ut siktelse i saken, verken Shittu, Mikel, Chelsea eller ManU har gjort det. Shittu leverte inn en anmeldelse, men den trakk han senere, sannsynligvis fordi han skjønte at hans sak ikke tålte rettens skarpe fokus...

Jeg synes det er merkelig at økokrim har gjort som de har gjort, for alle parter er fornøyde, og det å kjøre en sak hvor alle parter er fornøyde er ekstremt tungt, i og med at ingen vil vitne i saken...

Saken er dessuten delvis et resultat av at FIFA ikke har tatt grep i problematikken 18-årsgrense for proffspill, engelske klubbers engasjement i Afrika (som Fofana og Kouadiou bevitner), afrikanske spilleragenter som bruker mafiametoder for å tjene seg søkrike på unge talenter. Dette skulle det ha vært rødda opp i for lenge siden, men det gjøres lite eller ingenting fra FIFAs side, sannsynligvis fordi organisasjonen er gjennomkorrupt fra klubb til president, og fordi de gjør hauger og lass av penger på sirkuset...

Nei, jeg hadde heller sett for meg at økokrim forsøkte å avdekke grov skattesvindel og korrupsjon, enn at de kjører sånne høyprofilsaker hvor påtalemakta faktisk står ganske svakt. Og påtalemakta *står* svakt når alle impliserte parter i en sak er såre fornøyde. Dette kunne jeg fortalt økokrim på forhånd, og jeg skulle heller ikke hatt stort for det.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340