Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 08 des 07, 11:56

Opprinnelig postet av Holters
J
Det er dette som er sakens kjerne, og det må BRH med flere snart få med seg. BBB har ikke tatt et standpunkt overfor de medlemmene som blusser, stjeler, sloss og lager faenskap. Indirekte betyr det at man aksepterer denne form for oppførsel, og det er her vi har en real kulturkrasj.

Vi må aldri – ALDRI – finne på å akseptere oppførsel av denne typen her til lands.

Derfor er det viktig at det snart går opp et lys for alle parter involvert, slik at man nå på et tidlig stadium fortsatt kan unngå at BRH (og/eller Plankehaugen) utvikler seg i samme retning.

Interessant diskusjon å følge fra utsiden. Slik jeg ser det var plankehaugens familieprofil nødt til å sprekke som offisiell stil. Om man liker det eller ikke, så er fotball til en viss grad represenetert ved maskulinitet, alkohol, oss/de osv osv. Østfold området har industribakgrunn med dragning mot en engelske fotballkultur; hockeyen har oppdratt mange av de som følger fotballen i dag.

Plankehaugen sto på mange måter ovenfor et veiskille; skulle man gå mot en britisk retning eller en mer mellomeuropeisk stil. Jeg kjenner best til den engelske og den hadde nok vært mer naturlig å adoptere samt at den ville vært lettere å akspeptere fra utenforstående. Den mellomeuropeiske kan være fantastisk men den er vanskelig å få tak på samt og kunne forsvare ovenfor andre.

Ta en kikk på hard-core liverpool prøve å få til med en "Reclaim The Kop" kampanje

http://www.reclaimthekop.co.uk/cgi-bin/main.pl?action=charter

 

 

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340