Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 04 des 07, 11:28
Endret: 04 des 07, 12:26

Ser Leeds United blir trukket inn i debatten Jonek, og siden Leeds er det laget i England jeg heier på, så må jeg vel svare på det. Engelsk fotball generelt hadde et stort hooligans problem spesielt i 70 - tidlig 80 årene årene. Og Leeds hadde en beryktet gjeng spesielt på 70 tallet. Men det hadde også de fleste andre storlagene. Det var mye arbeidsløshet og sosiale problemer i England.

Men etter Heysel tragedien, så har England tatt tak i problemet, selv om de sosiale problemene fortsatt er der. Hooligans slipper ikke inn på engelske kamper, da politiet vet hvem de er. Idag er det ikke bråk rundt engelske kamper lenger, gjerdene er fjernet, supporterne er adskilt, og forholdet mellom de fleste supportergrupperingene har bedret seg kraftig. Selv Millwall, Birmingham og West Ham, har idag et mye mindre hooligan problem enn tidligere..

Men de har som Vif, Brann,  Hammarby etc casualsgrupper som møtes utenfor bykjernen for å gjøre opp. Italia, Holland, Tyskland, Nederland, Balkan etc, har ikke tatt tak i dette problemet. Det er jo der kjernen ligger. Hva som skjer idag? Det er ikke bråk rundt kamper, og stemningen er fantastisk på de arenane jeg har vært på. Så å sammenligne BBB og Leeds i 2007 blir vel litt søkt? De to Leeds supporterne som ble knivstukket og drept i Istanbul i 2001, var faktisk totalt uskyldige, de ble angrepet på en bar av tyrkiske casuals. Det er dokumentert.

Når det gjelder det engelske landslagets bortekamper, så har de hatt grupperinger/casuals som ikke slipper inn på engelske kamper, som ofte reiser i dress med fly, for å ikke vekke oppsikt, da de i andre land ikke har oversikt hvem disse er, hvor de da får mulighet til å møte andre lands casuals. Men også dette er idag et ganske lite problem i forhold til tidligere. Er ihvertfall 20 - 30 land i verden nå som har et mye større casuals problem.

Vil vel også si at drikking på en buss er bedre enn å drikke åpenlyst midt i en by, da det ikke til nå har vært alkoholforbud på busser, som det er det i en paviljong midt i en by, men er enig med deg at det gir et dårlig signal overfor barn generelt det å drikke, man kunne løst dette når PH er på tur, ved å ha noen alkoholfrie busser, og at disse og de andre bussene da hadde stoppet på forskjellige steder. Men alkohol og fotball vil nok alltid henge sammen, om enn i forhåpenligvis litt mindre former enn det enkelte FFK supportere anser som normalt. Det å få med seg kampen og å støtte laget sangmessig er jo det viktigste for de fleste.

 Har i disse trådene faktisk prøvd å være saklig. Grunnen til at Martin, Liraren, Bønna, A9SH etc blir trukket fram, er jo alle deres fanatiske tråder, hvor man hyller BBB, Hammarby, og andre grupperinger. Hvor det er foreligger mange fakta feil,og mangeful argumentasjon. Disse som kaller seg den nye generasjonen. De vil ikke rette seg etter PH direktiver og da også klubbens og NFF,s direktiver, vedrørende blussing. De tør ikke å stå for hvem de er i bildeform, man kunne bare unngått hele intervjuet i F- B, de kaller også  PH og andre FFK supportere for tanter, indianere, etc etc. Starter man en ny gruppering bør man ha litt selvinnsikt, og kanskje opptre litt mer ydmykt og gå litt mere stille i dørene.

En ting til jeg aldri har forstått, jeg var på samme buss som Martin og noen i BRH på vei til Stockholm. Først slang dere masse dritt til andre som ikke sang like mye som dere på  vei dit ( trodde faktisk det viktigste var å støtte laget på kampen ). Deretter så lager dere et helvete her inne på forumet fordi Heidi og noen andre bruker noen dusker. Hva med da isteden for å klage i ettertid, gå ned til disse der og da, og si til dem at dette ikke passer seg..Igjen, det er lett å klage her inne, men å gjøre noe tiltak eller bidra på en mer positiv måte viser seg å være veldig vanskelig for dere. 

Må være flaut for den nye gerasjonen at  Dinamo, " heltene deres" og " helten Zorans lag" , har supportere som må eskorteres ut av landet, da ingen vil ha noe med de å gjøre. Tenk 39 politifolk for å eskortere hjem 39 , unnskyld uttrykket " pakk " for oss skattebetaleres regning. Nå er det vel endel av BRH medlemmer som slipper unna det å betale til fellesskapet, da de ennå ikke jobber, men går på skole, men allikevel. Men det er vel politiet, politikere, NFF sin skyld. Alt er vel andre sin skyld, eller har jeg feil? Ha en fin dag videre

 

 

 

 

   

---------------------------

Støtter FFK i medgang og i motgang!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f