Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 04 des 07, 01:04
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Javel? Hva slags preventive tiltak er det som innført på norske veier før det har vært dokumentert et problem?  

Behøver ikke lete lenge etter eksempel på dette, vel?

At fartsgrensene på motorveier f.eks. ikke er høyere enn 100 km/t, selv om veien er dimensjonert og bygget for vesentlig høyere fart.

Jeg tror ikke du forstod det jeg skrev, eller kanskje jeg uttrykte meg dårlig.

I forhold til ditt eksempel, så er fartsgrensene satt fordi man kan dokumentere skader og dødsfall ved økende fart, og 100 km/t er valg fordi det er er funnet som et akseptabelt kompromiss mellom risiko og nytte. Altså ikke plukket ut av løse lufta basert på synsing. Skulle man kjørt på med "0-toleranse" på trafikkulykker, så måtte man jo satt fartsgrensen til 5 km/t eller noe sånn (Selv om noen sikkert ville vært uheldig å kjøre seg ihjel da også)

I sammenheng med blussing, så ville jeg jo selvfølgelig vært enig i et totalforbud dersom det var dokumentert skader. Men den dokumentasjonen har ikke jeg klart å finne noe sted.

---------------------------

"Bjørkøy blander perfekt saft og lager aldri bråk i innbytterboksen"
- Knut T. Eggen skryter av sin nye forsterkning


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f