Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 19 nov 07, 13:15

Opprinnelig postet av MadMax
Men det hjelper ikke  hvor mye du prøver å forklare ditt og datt, eller begrunne ting og tang. Dere rykka ned! Det gjorde ikke Raufoss.

 

 

Hehe. Nei, å komme med saklige argumenter er ikke alltid lett. Jeg vet da meget godt at Sparta gikk ned og Raufoss beholdt plassen. Noe annet skrev jeg da heller ikke.

 

Men så: i toppfotballen er det noe som heter lisens. Å være sportslig kvalifisert er bare én av flere krav som må være oppfylt. Økonomi (eventuell gjeld, egenkapital, AS-er osv.), infrastruktur (baneforhold, stadion osv.) er helt avgjørende og sentrale punkter, og nytt for lisensen for 2008 er også et punkt om spillerutvikling. Dette kan du lese mer om på fotball.no eller df-02.no.

 

Lisenskravene er utarbeidet etter internasjonale krav og nasjonale krav hvor klubbene også har vært med på å bestemme hvordan det skal være. Raufoss har levd på dispensasjoner i flere år og har hatt disse kravene foran seg lenge uten å makte å innfri dem. Jeg synes det er helt greit at lisens ikke gis når klubbene ikke klarer å innfri kravene, i dette tilfellet Raufoss med økonomi (flere punkter) og infrastruktur. At det er sarpefotballen som er "heldig" i denne saken er egentlig helt uvesentlig for min del. Skal norsk fotball fortsette å ta gode, positive steg fremover må det stilles krav på mange forskjellige områder. Det holder ikke lenger å bare la det skure og gå og håpe på det beste - selv om du tydeligvis mener at det er helt ålreit.

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f