Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 13 nov 07, 12:57
Opprinnelig postet av A9$h
Er ikke 8 mil for en spiller med 3 års kontrakt og som er på landslaget LATTERLIG billig? Er jo dette man fikk for brenne, og han var hverken i ladslagstroppen og hadde et år igjen av kontrakta.

Dette blir egentlig en vanskelig vurderingssak, hvor man må veie sidene for eller imot.

Landslaget
- Bjørkøy har debutert og spilt flere kamper, mens Brenne kun var i landslagsdiskusjonen.

Kontraktslengde
- Bjørkøy har tre år igjen av kontrakt, men Brenne sin var trolig tilstrekkelig lang til at markedsverdien var høy (ett år er ofte nok, og da de fleste salg blir gjennomført).

Status i troppen
- Bjørkøy er FFK-kaptein og en nøkkelspiller, selv om han denne sesongen har spilt i en uvant posisjon. Brenne var en nøkkelspiller,

Målscorere
- Begge er meget målfarlige.

Alder:

- Bjørkøy er 29 år, mens Brenne nå har blitt 26. Tre år yngre, det er nesten en hel "kontraktsperiode" ekstra.

Nye utfordringer
- Begge ønsker/ønsket seg bort.

Lokal tilhørighet
- Svir litt ekstra å gi slipp på en lokal spiller fremfor en "leiesoldat". Fredrikstad gav sterkt uttrykk for at de ønsket å forlenge med Brenne, og havnet i en konkurransesituasjon med Lillestrøm.

Etterspørsel:
- Brenne var tiltenkt en nøkkelrolle i Lillestrøm, og var sterkt ønsket av Tom Nordlie. Mye tyder på at Bjørkøy vil bli en rotasjonsspiller eller potet i Trondheim med mindre en i trioen Skjelbred, Tettey eller Sapara forsvinner.

Potensial:

- Jeg vil hevde at Brenne grunnet sin alder og spisskompetanse (dype løp) har et større potensial enn Bjørkøy, som er en typisk allroundspiller.

Min umiddelbare konklusjon:
- Jeg vil tro at Brenne hadde lang nok kontrakt til at det ikke reduserte markedsverdien vesentlig.

- Kombinasjonen av alder, et stort potensial, lokal tilhørighet og Nordlies tanker om Brenne som nøkkelspiller, gjorde at Fredrikstad maktet å presse opp prisen.

- Bjørkøy på sin side har debutert og spilt flere landslagskamper, samt har en ekstremt lang kontrakt.

Da gjenstår vel egentlig spørsmålet om flere landslagskamper og lang kontrakt er noe som presser opp markedsverdien mer enn alder, potensial, og tiltenkt status. Noe tyder kanskje på det, i og med at Bjørkøy går for en halv million ekstra.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340