Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 13 nov 07, 09:01

Opprinnelig postet av Costanza
Jeg er ikke så sikker på det. Husk at FFK skrev langtidskontrakt med Bjørkøy da klubben fortsatt var i cupfinalerus. Bjørkøy var akkurat tatt ut på a-landslaget og FFK ville vise at de skulle bygge laget opp rundt kapteinen. Det kom jo som en stor overraskelse at Bjørkøy skrev under på en så lang kontrakt da, så man kan jo bare lure på hvor gode betingelser han fikk. Han satt jo med ekstremt gode kort på hånda da. Det sies jo grunnlønnen skal ligge på ca. 1,6 milloner.

I Rosenborg vil Bjørkøy få en helt annen status. Ikke kaptein. Ikke engang noe klart førstevalg på laget. En rotasjonsspiller. Det betyr også at RBK neppe er villig til å gi ham tilsvarende lønn som de 6-7 best betalte i klubben. Og selv om RBK er en "rik" klubb så betaler de neppe 1,6 mill i året til en som kjøpes inn som rotasjonsspiller. Jeg er ganske sikker på at Bjørkøy må akseptere at han må gå ned i grunnlønn hvis han skal gå til Rosenborg. Så det skal bli spennende å se hvor sterkt han faktisk ønsker seg bort fra FFK og hvor sterkt han ønsker seg til RBK.

Godt poeng! RBK har garantert en intern lønnspolitikk som må følges når de forhandler med Bjørkøy. Kanskj ikke RBK kan matche lønnen til FFKs sannsynligvis best betalte spiller?

På den andre siden vet KTE hva Bjørkøy tjener i FFK og sann sett er det rart om han har fortalt "halve verden" at Bjørkøy er sterkt ønsket i RBK når han vet han ikke kan matche lønnen hans. Men KTE har jo sine svakheter og "tankeløse" utspill i media har vel vært diskutert som en av dem.

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340