Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 07 nov 07, 08:44

Jeg må innrømme at jeg har lurt litt på hva som egentlig er den store skandalen i denne saken. Da den først ble slått opp, så jo talla over eierandelen og sånt ganske stygge ut, men det har da vel kommet fram at det egentlig bare er monopol-eierandeler?

Jeg skal ikke påstå å ha veldig god greie på intrikat økonomi (riktignok har jeg økonomisk utdannelse (også), men jeg mangler interesse for "spillet"), men jeg tar sjansen på å være så frekk å påstå at en del av de som er så opprørt, har enda mindre peiling enn meg.

Jeg syns tidligere styreleder i Værste AS, Bjørn Borg, sier en del fornuftige ting under overskrifta - Unødvendig konflikt i dag:

– Det å bare gi bort en tomt til 20 millioner som gave fra et AS er ikke så enkelt. Det sett i forhold til aksjelov, skattelov, kreditorvern med mere. Derfor må det gjøres på en måte med minst mulig effekt på selskapets økonomiske stilling.
– Løsningen med B-aksjene blir derfor et instrument for å få overført tomteverdien til Fredrikstad Stadion AS - noe som er viktig for hele prosessen. I praksis har jo ikke aksjen noen verdi.

– Over tid kan så disse B-aksjene enten nedskrives, eller gis bort i porsjoner til FFK, slik at overføringen kan skje lovlig og uten for store virkninger på Værstes regnskaper, mener Borg.
– Jeg mener dette bør være greit å forstå, både for klubbens forskjellige styrer og for mannen i gata, og synes det er trist at det har blitt en konfliktsak, fortsetter han.

---------------------------

Svensk magi!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340