Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 06 nov 07, 18:04

Opprinnelig postet av Snæbbis
(maradona som eksempel på l
feit og ikke rask faller på sin egen urimelighet for enhver som har sett målet hans mot england).  

Litt på siden av debatten kanskje, men jeg er dønn uenig. Det målet, som de fleste av Maradonas mange fantastiske scoringer, har som jeg ser det lite med fart og fysikk å gjøre, derimot handler det om kreativitet, blikk for muligheter og mest av alt - evne til å overraske motstanderne. Jeg holder fast på at Maradona aldri løp spesielt fort, men han var vanskelig å fange opp fordi det var så vrient å forutse løpene hans.

Skal ikke gå så veldig langt i å sammenligne Kvisvik med Maradona - dét ville falle på sin egen urimelighet, men felles for begge er at teknikk og evne til å overraske motstander er langt viktigere enn fysikken.

Ellers er det store poenget mitt at det er noe av det beste med fotballen at det er plass til utøvere med slike kvaliteter selv om god fysikk er og blir viktig. Jeg er derimot ikke enig med dem som mener at tiden har løpt fra spillere som Kvisvik. Han er en outsider, og outsidere har aldri vært "inne". De har alltid oddsen for å lykkes i mot seg,

La oss for all del ta vare på Kvisvik - han er definitivt den vanskeligste spilleren å erstatte i dagens FFK-tropp. Spillere som Tarik går det 11 på dusinet av i Spania (selv om det er dødskult å ha en lsik spiller i FFK, som attpåtil er lokal). Spillere som Kvisvik dukker opp en gang hvert jubelår. Jeg holder ikke pusten i påvente av neste, for å si det sånn.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340