Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 24 okt 07, 17:03
Endret: 24 okt 07, 17:11

Opprinnelig postet av Magnum
 Vi utenforstående har selvfølgelig nøyaktig like gode forutsetninger for å si hva som faktisk har skjedd i denne situasjonen som vi har i Morgan-saken, dvs. absolutt null, nada og zilch.

Det er ikke meningen å angripe synspunktene dine, Men med all respekt synes jeg at du er altfor besjeden og tilbakeholden her - i likhet med ganske mange. Kan vi vanlige dødelige liksom ikke vite noe? Jo det kan vi.

Hva gjelder Mikkel-saken så vet vi følgende:

- Mikkel og hans agent Shittu ble en gang enige med FC Lyn og Morgan om at Mikkel skulle være i Lyn en tid. Det var NFF, og ingen av partene i saken, som i første omgang avviste dette (med henvisning til at Mikkel måtte fylle 18 år først). På dette tidspunktet var partene enige, og det har heller ingen av dem noen gang nektet for.

Videre vet vi at Mikkel, straks han var blitt gammkel nok, kom til FC Lyn, trente med klubben og spilte 6 TL kamper (og scoret ett mål). Dette er også kjensgjerninger i saken, dokumentert og umulig å trekke i tvil.

Mao, dette kan vi holde fast på at vi vet. Det  jeg sier her er ikke synsing, tro eller spekulasjoner.

Så vet vi videre at Mikkel og Shittu på et tidspunkt hevdet at de aldri hadde signert avtalen med FC Lyn. Her det enkelt og veldig lite spekulativt å se hva denne påstanden innebærer: nemlig at FC Lyn og Mikkel aldri inngikk noen avtale. forhandlingene brøt altså sammen. Når man i lang tid har forhandlet frem en avtale så vil man på et tidspunkt bare ha to alternativer: enten så inngår man avtalen og signerer for bekrefte det, eller så trekker man seg og det blir ingen avtale likevel.

I dette tilfellet er det ikke uklart om partene kom fram til enighet eller ikke. Det faktum at Mikkel var i FC Lyn en periode bekrefter at partene ble enige om det. Han ville aldri ha vært i klubben ellers.

Det spørsmålet som bør stilles i denne saken er derfor ikke hvorledes det dokumentet som bekreftet avtalen var kommet i stand - i så måte er det innholdet i avtalen som sådan som er viktig, ikke papiret den er skrevet ned på. Spørsmålet er derimot hvordan det kan ha seg at Mikkel spilte for FC Lyn hvis det er riktig at verken Mikkel selv eller agenten hans aksepterte denne avtalen. For det er det de påsto - i en kort periode.

Ingenting av det jeg tar opp her handler om synsing eller spekulasjoner. Det som tvert i mot er spekulativt er å påstå eller tro på at avtalen mellom Mikkel og Lyn aldri skal ha blitt inngått, ettersom sakens kjensgjerninger bekrefter at det ble den. 

Mye her i verden er flytende og uklart. Men det er ikke sånn at alt er like uklart og at enhver påstand er like troverdig som enhver annen påstand. Fullt så reservert og (unnskyld uttrykket) tanketomt er det ikke nødvendig å forholde seg, heller ikke til denne saken.

Hva gjelder F-B så er det bare å lese selv hva avisa har skrevet om saken, hva slags vinkling de har valgt. Man finner en rekke ganger overskrifter som kort og bombastisk slår fast " - Forfalsket kontrakter", og lignende. Det de serverer her er en påstand, ikke et faktum. Men de får det til å fremstå som et faktum. Slikt er selvsagt bevisste valg, akkurat som de velger å ikke stille såørsmål ved eller kommentere noen av de åpenbare uiklarhetene som skriker etter en forklaring.

Enten er alle i F-B komplette idioter, eller så har de bevisst forsøkt å fremstille Morgan i et mest mulig negativt lys. Det første har jeg i alle fall ingen tro på. Det andre ser jeg liten grunn til å tvile på.

---------------------------

Det er helt vanvittig det som skjer rundt Morgan Andersen


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f