Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 03 okt 07, 23:29
Mye kan sies om Anders sin sak, og gjort er gjort osv.

Men vi må ikke glemme at Klubben, gjennom sitt ASA står som arrangører for fotballkamper, og at dette regnes som privat arrangement.

Således har Klubb/ASA rett til å nekte hvem som helst å komme inn. Hvis de vil kan de nekte meg å komme inn på bakgrunn av det jeg sier her. Klubb/ASA har sin fulle rett til å utestenge Anders i 100 år.

MEN, og dette er et gigantisk men: At Klubb/ASA har rett til å gjøre dette betyr IKKE det samme som at de bør gjøre det. At man har makt betyr ikke at man bruke den, egentlig burde det være stikk motsatt, i god forvaltning. Og nettopp derfor skal man være ryddig i alt man gjør, og benytte prosedyrer og rutiner på alt man gjør som har med maktutøvelsen å gjøre. Hvis ikke ender vi opp i en absurd situasjon hvor man behandler tilskuere, dvs de som gjør drift av ASA mulig, totalt uten respekt. Dette er naturlig nok ingen tjent med, verken på tribunen eller i kontorene.

Så kommer jeg til mitt siste og kanskje viktigste poeng: Båndene mellom PH og ASA/MA er nå så tette at Klubb/ASA agerer, tilsynelatende uten refleksjon, i henhold til PHs styres standpunkter og avgjørelser, og det i tillegg uten noen som helst formell gjennomgang av enkeltsakene verken fra PHs styres side eller Klubb/ASA.

Det vi da står igjen med er et amatør-styre i PH (ja, i organisasjonssammenheng er PHs styre et rent amatørstyre, blant annet stiller jeg spørsmålstegn ved erfaring og kunnskap i dagens styre), som legger premissene for det gjennomproffe ASA-styret, gjennom adm.dir, og dette mener jeg ugunstig, og helt feil, på alle måter. Prinsipielt er det feil, og praktisk blir det helt feil.

Hadde jeg visst at PHs styre har jurisdiksjon langt inn i ASA og den private uinnskrenkede retten til å utestenge enkeltpersoner ville jeg aldri blitt medlem i første omgang. Det står ingenting om at dette er tilfelle i PHs statutter, og sånn sett mener jeg at PHs styre faktisk har gjort seg fortjent til den mistilliten fra medlemmene vi ser her og andre steder.

Det er også, mener jeg, helt tydelig at PH har et problem med dokumentasjon av styrevedtak, klager og hendelser, noe ASAets retrett mht Zoran forholdsvist tydelig viser. Jeg er helt sikker på at MA var NØDT til å gå inn og se på bakgrunnsmaterialet i Zorans tilfelle, siden Zoran er den han her. Og han burde ha gått inn og sett på bakgrunnen for de andre tre utestengte også, på akkurat samme måte, helt uavhengig av hvor store navn hver enkelt har.

ASA/Klubb har ikke plikt til å behandle ting formelt og korrekt, men det er forholdsvist åpenbart at de burde gjøre det.

Sånn sett mener jeg faktisk at Anders har et poeng når han påpeker store prosedurale prinsipielle problemer i utestengelsessaken. Spesielt mht jurisdiksjonen til PH. Legg merke til at jeg ikke her tar stilling til hvilken forbrytelse som har funnet sted ELLER straffeutmåling.

Hvis jeg hadde sittet i styret i PH i denne saken ville jeg som leder ha forvisset meg om at det ikke kunne stilles spørsmålstegn ved noe vedrørende behandlinga av saken, siden jeg ville ha regna med at jeg måtte kunne forsvare styrets standpunkt overfor de det gjelder, resten av supporterne og pressen.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340