Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5524

Lagt til: 07 sep 07, 12:51

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Men noe av utfordringen her var å få de mange småkongene i FFK til å akseptere den nye trenerens autoritet, og det begrenset nok utvalget av tilgjengelige trenere en hel del. I tillegg måtte det være en med nok pågangsmot til å gi seg i kast med en klubb som FFK. Jeg kan levende se for meg at den ene treneren etter den andre kunne sagt nei takk til en så utakknemlig oppgave som det må ha vært. Eggen var både god og gal nok, hvor mange var egentlig det?

Selvfølgelig tok KTE en sjanse da han påtok seg trenerjobben og innsatte seg selv som "sjef". Men den var ikke stor. En 2. div klubb med budsjett over middels Adecco nivå har store muligheter til å rykke opp. Som jeg har skrevet tidligere så ville det vært meget oppsiktsvekkende om så ikke hadde skjedd. Også i 1. div var budsjettet meget høyt sammenlignet med konkurrentene. Da hadde også alle fått med seg at noe var på gang i Plankebyen, og dermed var det lettere å hente spillere.

Det også alle må være klar over er at for en trener med ambisjoner så ser det veldig bra ut på CV`en å ha tatt en klubb fra 2. div til Tippeliga. Dette ville nok Eggen gjerne ha på sin CV, og det hadde nok andre trenere ønsket også.

Det at Eggen satte seg selv i førersete fikk det også til å fremstå som at dette var hans verk ene å alene. Den er det tydeligvis mange som har gått på. Det at veldig mye var tilrettelagt for en suksess har det ikke vært så mye snakk om.

 

Det er 2 grunner til at jeg vil gi Eggen diskreditt:

1) Veldig mye var tilrettelagt da han kom til FFK. Derfor er jeg ikke blendet av suksessen han tilførte laget.

2) Når vi ser hva Morgan Andersen og Anders Grönhagen har oppnådd på kort tid ved hjelp av Terje Høili(som KTE skremte vekk fra klubben) så setter det Eggens fremganger i et litt annet lys. Se på Eggens historie med spillerkjøp og sammenlign det med hva Grönhagen har gjort som ett eksempel.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340