Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 04 sep 07, 12:01

Opprinnelig postet av Ido Form Klyster
Dette begynner å bli patetisk. Hvem er det som skal definere hvorfor og hvordan jeg går på kamp? Hvem skal definere hva som er riktig av meg å si?

Det er min forbannede rett å ha subjektive oppfatninger av spillerne på FFK, noen liker jeg bedre enn andre, derfor har de mye mer å gå i forhold til mishagsytringer. Andre kan jeg bli irriterte på av den minste lille ting. Det betyr ikke at jeg ikke støtter laget, det har noe med ytringsfrihet å gjøre. Ordvalg er et nøkkelord, og så lenge jeg bruker ord jeg kan bruke til barn, sier jeg akkurat det jeg vil!

Tror "magefølelse" er en bedre rettesnor enn definisjoner av hva som er rett og galt å si.

Visst har vi ytringsfrihet, poenget er bare å huske at det gjelder alle, ikke bare en selv. Hvis man er ivrig på å hevde at en selv har rett til å si akkurat hva en vil må en huske at en i prinsippet sier at alle andre har den samme retten.

Eksempel, fullstendig teorietisk og hypotetisk selvsagt; hvis du er en av dem som synes at Ramberg suger kuk på banen, så visst har du rett til å si det. Men hvis jeg synes du er en brødskalle som ødelegger for laget med de teite meningene dine om Ramberg så har jeg akkurat like mye rett til å si det om deg. Som sagt, teoretisk og hypotetisk, ikke meningen å kalle deg verken det ene eller det andre. Bare ment som et eksempel.

Tar man selv initiativet til å slenge dritt så skaper man veldig fort en atmosfære hvor det føles greit å slenge dritt - og da må en forvente at det slenges dritt mot en selv også. Sånn sett er det mye mer interessant å snakke om ytringsansvar - vi har ikke bare rett til å si omtrent akkurat hva vi vil, men vi har et ansvar for hva slags stemning vi skaper med det vi sier også. I alle tilfeller bør den som selv farer med kritikk også tåle kritikk - og slett ikke sutre over at andre ikke burde si ditt og datt når en selv snakker rett fra levra.

Det er lett å snakke om ytringsfrihet når en selv har noe på hjertet, det er ikke like lett når en helst ser at enkelte andre holder kjeft.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340