Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 20 aug 07, 16:34

Opprinnelig postet av bjorn
Det var flere ting som dro i samme retning, men i bunn lå pengene ja, liten tvil om det.

Uten pengene hadde aldri Eggen kommet, og det hadde heller aldri vært mulig å hente inn de spillerne som var nødvendige for å komme ut av bakgården.

Sånn er fotball, har man ikke penger så blir ting vanskelig, men det betyr ikke nødvendigvis at det er bare å spytte inn penger og alt vil lykkes heller.

 

Jeg mente selvsagt i perioden før Eggen. Var ikke flere enn noen hundre et par ganger da jeg var der.

 

Uansett er jeg svært enig med deg. Flere ting dro i samme retning, men i bunnen lå pengene. Uten disse pengene så hadde ikke Eggen og alt annet kommet.

Selvfølgelig er det ikke bare å putte inn penger og så kommer suksessen. Det var det jeg prøvde å understreke. FFK fikk heldigvis nok penger til en suveren trener med alt det gode han førte med seg, og gode nok spillere til å gi en enorm entusiasme og forventning. Når det også lyktes med lokale helter/små importer er FFK-historien 2002 og senere en av de råeste i norsk fotball.

 

Poenget mitt er at uten disse pengene hadde dere (kanskje) kavet ennå. Muligvis et opprykk til 1. divisjon (hvor jo SFK var to ganger på 90-tallet mens FFK var i 2. divisjon og vi så hvordan det gikk uten nok penger til en skikkelig satsing), men hva da? Det er akkurat der sarpefotballen er ennå, og alle andre, uten egne investorer. Selv små veikryss/melkeramper/stoppesteder som Notodden, Nybergsund, Randaberg, Asker, Drøbak/Frogn (tildels) kommer nå for fullt oppover av  en eneste grunn - penger og atter penger (som de forvalter godt).

Det er lov å håpe at et samarbeid/sammenslåing i Sarpsborg kan gi mer penger, men uten den garantien er det jo helt håpløst.

Ville dere ha gått for å slå sammen FFK, Kvik Halden, SFK/Sparta og Moss til FK Østfold med ny stadion ved Rygge flyplass med plass til 40000 tilskuere og mål om seriegull, cupmesterskap og Champions League hvert år? Jeg tror ikke det! (Men bann på at en eller annen "luring" foreslår det snart! Haha)

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340