Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

lierdet

Juniorspiller

Ble medlem: 01 jul 07
Innlegg: 76

Lagt til: 12 aug 07, 12:47

Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av Husgutt
Jævla tannbørster og bråketromme.. Nei fy og fy...


Ja hva er egentlig greia med den tannbørsten? Hva er opprinnelsen?

 

Tydelig at noen Fredrikstadsupportere er sneversynte, "buhu, bråketrommeee" - vi har hatt det selv

Jeg mener dette er et godt lag, og hvis man ikke er "Elsker FFK, hater alt annet", så er dette et av lagene som kan bli interessante, supporterne også. De har mange gode sanger også :]

Når det gjelder tannbørsten, kopierer jeg fra Wikipedia:

"Klubben startet opp på begynnelsen av 70-tallet og fikk organiserte former i 1974, det var også dette året den første "lederen" for supporterne - Arnulf Bendixen - begynte å bruke en diger gul tannbørste som symbol for supporterklubben og Bodø/Glimt, tannbørsten har siden fulgt klubben i medgang og motgang. Den første tannbørsten fra 74 ble brukket i to på Brann-stadion av en overivrig bergenser i kvartfinalen i 1976, børstehodet fra denne tanbørsten er nå utstilt på Salten Museum i Bodø."

Noen vil vel himle med øynene, men jeg synes det er en morsom tradisjon..! Vi bruker jo fortsatt plankebæreren, til orientering..

---------------------------

Andres meninger støter meg.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340