Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Finn Malmgrens

Bedriftsspiller
Ble medlem: 06 aug 07
Innlegg: 5

Lagt til: 06 aug 07, 21:39

Det är helt självklart att det inte kommer bli bråk. Inte för att jag har några insikter i firmornas inre liv, men det vore helt absurt om KGB, eller någon av dess yngre sektioner, skulle attackera vanliga fredliga supportrar från en norsk småstad. Har aldrig hört talas om något liknande. Firmakillarna har helt andra intressen som Ole-Richard skriver.

Tvärtom tror jag på fredlig och glad samvaro fotbollsfans emellan. Men några bajare på barerna runt Råsunda lär ni inte träffa på. Råsunda ligger i Solna som är AIK territorium. Råsunda är AIKs arena. I avvaktan på vår egna nya arena tvingas vi emellertid spela högriskmatcher och internationella matcher där. Bajares motvilja mot Solna och Råsunda kommer tyvärr också bidra till mindre publik. Många bajare vägrar sätta sig på tåget till norra Stockholm och bojkottar således alla matcher som spelas på Råsunda. Jag tror på högst 10.000.

Vill ni träffa bajare innan match gör ni det på Södermalm som är Hammarbys stadsdel. Det brukar förvisso inte vara populärt med motståndarfärger i de kvarteren men jag tvivlar på att ett gäng glada och vänliga norrmän skulle få problem. Vore jag FFK supporter skulle jag definitivt chansa på att leta mig fram till någon av barerna runt Medborgarplatsen, Folkungagatan eller Götgatan. Några garantier kan förstås inte utfärdas men jag tror att allt ni kommer träffa på är nyfikna och vänliga bajare som vill bjuda på en öl och passa på att lära sig lite om norsk fotboll.

Det är sedan förvisso långt mellan Södermalm och Solna, men se bara till att ta pendeltåg eller tunnelbana i tid.

För övrigt är jag imponerad över bilderna på er arena. Mycket stilig! Hoppas jag får tid och möjlighet komma och besöka den när hammarby spelar.

Väl mött. 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f