Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 06 aug 07, 12:39
Opprinnelig postet av Ole-Richard Pedersen

Hei oleberg, idiotisk oppførsel fra 2 av hammarbyfansen får deg til å uttale at de 3 store laga i Stockholm er en skam for fotballen? Har selv kompiser i Stockolm som er AIK-, Djurgården- og Hammarbysupportere, hyggelige folk som følger sine lag i tykt og tynt.

At det er en hardere supporterkultur i Sverige enn i Norge skal jeg ikke benekte, men de som står for bråket er i 99% av tilfellene medlemer av klubbenes "firmor". Dette er supportere som slåss med likesinnede fra andre klubber, ikke den alminnelige supporter. AIK har "Firman Boys", Hammarby har KGB (kompisgänget bajen) og Djurgården har DFG(djurgårdens fina grabbar). Mesteparten av de siste års skandaler i svensk fotball har skjedd i møter mellom disse klubbene. De største bataljene har funnet sted flere mil unna stadion der kampene har blitt spilt. Det er kun medlemmer av "firmorna" som har deltatt i slåsskampene som har funnet sted på avtalt plass.

Jeg har selv vært til stede på to derbyer i stockholm (AIK-Djurgården).  Sinnsyk stemning begge gangene . Har selv sett at en djurgården supporter løp med 100 aiksupportere i hælane, men han hadde kastet en glassflaske inn på supporterpuben til AIK, så det var vel bare fortjent. Kommer garantert å dra tilbake for å oppleve et nytt stockholmsderby.. 

Poenget mitt med dette inlegget er at jeg er sikker på at ingen FFK-Supporter kommer til å havne i bråk med Hammarbyfansen, hvis vi ikke provoserer dem. Det hender at hammarbyfansen slåss, men det mot motstandere som har vært deres verste fiende i 100 år. "Lille" FFK fra Norge vet flesteparten ingenting om, så vi står nok ikke på deres hatliste. 

Til sist et lite tips: 50 meter fra inngangen til Norra stå på råsunda (vi kommer til å stå på Norra) ligger det et par fine uteservinger (EAST og Dick Turpin), her kan vi svinge glassa og synge uten innblanding fra hammarbyfansen (de lader opp i sentrum, eller i parkene bak Sødra Stå).. Alternativet er nærliggende parker bak Norra stå der du kan drikke medbrakt (blir du tatt for drikking på offentlig plass der, er du den første i historien..).

PS: Gleder meg som en unge til å se FFK løpe ut på Råsunda

 

 

Hei.

Jeg sa ikke at de laga er skam!!! Om det blir oppfattet slik, så ber jeg om unnskyldning for det. Har selv vært å sett et par kamper i Sverige, og de supporterne overgår klanen X3 mener nå jeg.

Uansett, det jeg mente er at det er en skam at det finnes slike som ødelegger for fotballen gang på gang, og du ser det mye i disse oppgjørene (les AIK VS Djurgården VS Hammarby). Men søppel finnes også i Norge, og han var ikke akkuratt en luring han som kastet bokser i oppgjøret LYN-FFK heller. Han stod i Plankehaugen, men det betyr ikke at hele plankehaugen er søppel!!!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f