Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 08 jun 07, 00:05

Veldig mye usakelig om supporterkorpset i denne diskusjonen. Greitt at folk har forskjellig oppfatning av hornmusikk. Noen synes det er fint og festelig, andre tåler ikke lyden. Men sånn er det vel med all musikk?

Men det har kommet fram mange stygge beskyldninger mot korpset. Litt fakta:

Supporterkorpset består av to korps: Jælpekorpset og Trosvik Veteranene. Disse to korpsene har samarbeidet over flere år som Supporterkorpset. Gjør de dette av griske motiver eller for å være med på å skape stemning rundt FFK og Fredrikstad? Jeg vet at det er for å skape stemning og støtte laget.

Da de spilte på gamle stadion fikk de som hadde lyst stå borte ved klubbhuset. Der sto de ikke i veien for noen, så det var greitt. På nye stadion er det ingen slike plasser de kan stå, derfor har spørsmålet om billetter dukka opp. Av de ca 40 - 50 som spiller i korpset er det en del som har sesongkort. Ca 15 - 20 (tror jeg ) ønsket seg billett til de kampene de skal spille på. Resten går hjem. Så spiller de i korps for å komme gratis inn på kamp? Tror ikke det. De som kunne tenke seg å se kampen syntes at det hadde vært hyggelig å få se kampen som takk for spillinga, men det er ingen stor sak.

Ja korpset for penger for å spille. De har mange forskjellige oppdrag i løpet av året. Ikke bare for FFK. Hva brukes disse pengene til? Noter, reparasjon av instrumenter. Mesteparten av pengene går til skolekorpset. Dette gjelder Jælpekorpset. Jælpekorpset ble laget av foreldre som hadde unger i Rød og Hurrød skolekorps.

Instrumenter er det mange som har kjøpt seg sjøl, eller de har overtatt gamle fra skolekorpset mot at de har kjøpt nye til unga. Ellers betaler de kontingent for å være med i korpset og må betale for uniformer og utstyr sjøl.

Det er greitt å ikke like korpsmusikk, men det er ikke greitt å slenge så mye usaklig dritt om andres motiver for å stille opp med det de kan for FFK.

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340