Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Ketil Mosleth

Bedriftsspiller
Ble medlem: 03 jun 07
Innlegg: 9

Lagt til: 04 jun 07, 10:31
Opprinnelig postet av Culemart
Opprinnelig postet av Ketil Mosleth
Gi opp? Medgangssupportere altså?

Uansett var det mange gode bortforklaringer i innleggene over.

Det var du selv som spurte hvor de 12000 var for 10 år siden. Eller har du glemt det?

Du må forvente svar når du stiller et spørsmål

Opprinnelig postet av Ketil Mosleth
Klart at 11500 av de 12000 tilskuerne FFK har nå, ikke kunne nedlate seg til å gå på 2.divisjonskamper, selv om det var opprykkskamp nesten hver sesong. Å være medgangssupporter er altså egentlig ikke OK, men det er greit å være det hvis laget er SKIKKELIG dårlig?

Er det noen som har sagt at det er OK å være medgangssupporter?
Dessuten vil jeg si at et medgangssupporter er en supporter som svikter laget i motgang. Jeg syns ikke vi ser de samme tendense i dag(2004 sesongen da vi lå sist på tabellen mesteparten av året hadde vi likevel hadde et snitt på ca 8000)

Jeg tror(merk: tror) ikke at folkene i byen svikter FFK en gang til.

Det er jo også viktig å merke seg at publikumsøkningen i norsk fotball begynte omtrent samtidig som oppturen startet. Så at det kom enda flere tilskuere enn det hadde gjort for eksempel i 98 er helt naturlig.

 

Dere lå sist på tabellen i mesteparten av 2004-sesongen... Åjavel... Etter 20 år uten toppserie og 10 av dem i 2.divisjon, så er det plutselig som MOTGANG å regne å spille i bunnen av  tippeligaen? Dere visste jo at dere måtte kjempe for å overleve den sesongen, og etter å ha vært sulteforet på toppseriefotball gjennom 20 år, så skulle det jo bare mangle at folk stilte opp selv om det var bunnstrid! Kan ikke se at det skal være noen grunn til at dere skulle bli blaserte og forvente medaljestrid allerede første sesongen i toppserien siden 1984!

 

Så til dette om "publikumsøkningen i norsk fotball": Noen steder i Norge har denne økningen vært mindre enn andre steder. Hvorfor? Jo, fordi det var høye tilskuertall fra før. Andre steder (f.eks. Fredrikstad) hadde IKKE høye tilskuertall fra før, men 90% av publikum har hevet seg på i en bølge av medgang og at det plutselig har blitt trendy og in å gå på fotballkamp. Innse fakta: 90% av dere gikk ikke på FFK-kamper regelmessig før 2002/2003. Altså går 90% av dere på FFK-kamp som et resultat av 1) At dere spiller i Tippeligaen og ikke i 1. eller 2.div. (det som kalles medgangssupportere) og 2) Dere går på kamp fordi det plutselig er blitt mote å gå på kamp (det som kalles trendnisser).

 

En medgangssupporter kan være to ting: 1) En som BEGYNNER å holde med et lag eller gå på et lags kamper når MEDGANGEN kommer.  2) En som SLUTTER å holde med et lag eller gå på et lags kamper når MOTGANGEN kommer. FFK hadde på det meste 6988 i snitt (1963) og da dere rykket ned i 1984 hadde dere 4348 i snitt. Før dere kom opp igjen, hadde dere på det verste altså under 500 i snitt (1.div. 1992). Ergo sviktet bortimot 90% av publikum fra 1984 til 1992. Bare fra 1991 til 1992 gik snittet ned fra ca 1600 til under 500. Og da dere var oppe i Tippeligaen igjen i 2004 var snittet 8696. En bortimot 20-dobling fra bunnåret 1992, og en 10-dobling fra det som var normalt inntil ca 2000/2001. Hvis ikke disse tallene beviser at FFK-fansen er et medgangspublikum som sviktet klubben i de dårlige årene, så vet ikke jeg!

Du har imidlertid helt sikkert rett i at FFK-fansen ikke vil svikte tilsvarende igjen.Til det er det blitt for trendy å gå på kamp. Jeg vil tro at hvis FFK hadde rykket ned til 2.div. igjen, så ville det kommet 3-4-5000 denne gang. Men det bestrider ikke det faktum at FFK-fansen sviktet totalt på 90-tallet, og at 90% av dere ikke gikk fast på FFK-kamper den gang. 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340