Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

dalen

Juniorspiller
Ble medlem: 01 jun 07
Innlegg: 89

Lagt til: 01 jun 07, 20:46
Opprinnelig postet av Bob Page

Har lagt merke til at spessielt i Bergen piper publikum mot eget lag hvis de ligger under til pause. Brann-supportere må være Norges værste medgangs-supportere. Da vi spilte mot Brann for to uker siden var det liv laga helt til FFK scora. Deretter var det for det meste tyst. 500 FFK-supportere hørtes jo mye bedre på TV`n enn 16000+  Brann-fans. Først da Brann utlikna ble det liv igjen. Det samme skjedde på 1-2 og 2-2 scoringa...

Dette stemmer! Av en eller annen merkelig grunn så stiller vi krav til spillerene våre. Spiller de langt under pari gir vi beskjed om at dette ikke er holdbart og at vi forventer full guffe i 2.omgang. At vi er medgangssupportere vil jeg ikke akkurat  si - vår supporterskare er vel som de fleste andre. Noen gir lett opp mens andre stiller opp selv om laget skulle rykket ned en divisjon eller to. At  vi er Norges verste medgangssupportere basert på 1 kamp (tv-kamp?) du har sett kan vel ikke akkurat sies å være representativt. Du nevner at det blir stille etter 0-1 scoringen og 1-2 scoringen - vel, publikum forventet seier, og det de fikk var et svakt Brannlag som spiller uavgjort. Spes etter at Brann utligner til 1-1. Da trodde vel de fleste at Brann skulle øke til 2-1 og kanskje 3-1. I stedet så sluntrer de videre og vi får 1-2 i fjeset.

Dette med at du hører 500 FFK supportere bedre enn resten av stadion har jo noe med hvor TV2 plasserer mikrofonene sine - men for all del: jeg sitter på kortsiden i nærheten av bortesupporterne og kan bekrefte at FFK-supporterne gav lyd fra seg. Det samme var ikke tilfellet da VIF gjestet Brann Stadion... der ble det stille (forståelig nok) etter to-tre null.

Ellers leste jeg at noen kritiserte oss for dårlige sanger... vel de om det! Ta en titt på www.bataljonen.no, klikk på sanger, så ser du at supporterne har mange sanger å velge i mellom. I tillegg jobbes det alltid med å fornye seg til hver sesong (eks. "Gullet ska heem")

Hvis jeg skal trekke frem noe "negativt" tilbake så må det være det at det finnes sikkert flere sanger å synge enn "Freeeedrikstaaaa` ...Freeeedrikstaaaa`...."...som ble dratt en del ganger på Stadion 16.mai.

-------------------------------------

Som sagt: publikum vil underholdes samtidig som de støtter laget sitt. Har absolutt ingen tro på at Brannspillerne blir demotiverte eller usikre om publikum piper. Hvis de blir "lei seg" eller "utenfor" så har de ingenting på eliteserienivå å gjøre - det kan kun sees på som en motivasjon til å jobbe hardere. Man må se det i perspektiv! Enkelte her inne drar frem at om en lærer hadde buet på eleven, så hadde han/hun prestert dårlig. Stemmer nok sikkert om eleven var 7-8 år gammel. En elev på 16 år eller eldre ville aldri latt seg affisere av dette. Eliteserien er ikke en bedrift eller et klasserom - man kan derfor ikke dra paralleller derfra. Det er ikke enkeltpersoner som bues på - det er laget.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f