Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 17 mai 07, 19:26
Opprinnelig postet av Lemmy

Så det kan ikke kalles rasisme når det har med nasjonaliteten/hudfargen hans å gjøre?

Det spørs jo helt hva man mener med det, fra Plankehaugen og så og si alle andre supporterklubber her i Norge kommer det jo apelyder hvis en spiller driter seg veldig ut. Men da er det noe spilleren gjør i kampen, det handler om fotballen.

Dessuten, man går vel ikke på fotballkamp for å drite ut det andre lagets spillere, men for å støtte egne?

Jo, du har rett, det var jeg som ikke hadde nok oversikt over rasismebegrepet. Trodde rasisme kun omhandlet "rase" - ikke nasjonalitet, men et raskt søk på caplex slo fast at jeg tok feil. Var nok ryggmarksrefleksen som slo inn: Er tross alt mer touchy å komme med rasistiske tilrop på grunnlag av hudfarge enn nasjonalitet. Når det er sagt, så hører ingen av delene hjemme på en fotballtribune. Vil ikke ta med sønnen min på kamp når jeg vet en eller annen dust står og roper "jævla ape". Derfor er det viktig at vi sier ifra, og tar tak i slike (neandertalske) holdninger.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340