Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 17 mai 07, 08:21
Endret: 17 mai 07, 08:24

Opprinnelig postet av Rune Haugen


Jeg begynner å lure på om folk her inne er fornøyd med styrken på vårt lag ?? Jeg ønsker meg i hvertfall mye bedre spillere, ja helst over hele fjøla. Det er vel kun en spiller jeg ville beholdt uansett, og det er Tarik. Resten kan trygt byttes ut med noe bedre no.

Man kan kjøpe gode spillere, men man kan ikke kjøpe et godt lag. Er det ikke noe som heter det?

Men samme hvor mye penger FFK har så kan man ikke kjøpe hvor gode spillere som helst. De aller beste spillerne vil uansett ikke spille i Norge. De vil heller være med der ting skjer. Dessuten har FFK ikke så mye penger.

Tar man utgangspunkt i hva som er realistisk å regne med, gitt at situasjonen er aom den er og med litt optimisme i forhold til hva visse rike onkler kan finne på, så er det ikke mange spillere på laget jeg ser at enkelt kunne vært byttet ut med en bedre. Shaaban? Med reserver Staw og Bråthen? Antagelig den sterkeste keepertrioen i TL. Hvordan kan vi lokke til oss en bedre keeper, en bedre 2. og 3. keeper enn dette? Piiroja er en av TL beste hodespillere både offensivt og defensivt. Gerrbrand er klok, rask, duellsterk og gir i likhet med Piiroja 100%. De utfyller hverandre og samarbeider meget bra. Hvor finner vi bedre stoppere som kunne vært aktuelle for FFK?

Kunne gått gjennom hele laget på den måten, men konklusjonen er at jeg ser ikke mange spillere som uten videre kunne vært byttet ut med en realistisk forsterkning. Nye spillere som kommer inn skal ikke bare "være" gode, de skal finne sin rolle i akkurat dette laget, og utfylle svakhetene i FFK pr idag. På papriet skulle Vourinen være akkurat en slik spiller. I praksis viser det seg å ha vært til ingen nytte at han bøttet inn mål for Honka - han scorer ikke i FFK av den grunn.

Pek på en spiller som har gått fra klubb til klubb og vært en suksess overalt hvor han har vært - og som kan være aktuell for FFK - hvis det finnes noen slike. Hvis ikke skulle jeg gjerne sett en bedre begrunnelse for å bytte ut hele laget minus Tarik.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340