Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 10 mai 07, 15:55
Endret: 10 mai 07, 15:55
Opprinnelig postet av benksliter`n
Jeg har også vært på flere CSL-kamper og jeg følger serien tett,ettersom jeg har Stoke som favorittlaget mitt der.Det er nivåforskjell på Tippeligaen og CLS.Økonomisk,taktisk,profesjonellt nivå,teknikk osv.

Koren gikk til WBA ved nyttår. Han har nå spillt 20 kamper og har scoret 1 mål(i siste kamp nå WBA vant 7-0 mot et lag som ikke hadde noe å spille for) Han er en helt ordinær midtbanespiller i CLS selv om han var stor stjerne i Tippeligaen.

Mifsud gikk til Cventry ved nyttår.Han har spillt 23 kamper og har scoret 3 mål.Også ordinær angrepsspiller i CLS.

Her er en liste over de som virkelig vet hvor målet står i CLS.

Totalt sett i Tippeligaen,så er det ikke mange spillere jeg kunne tenkt meg til Stoke.

Jeg må innrømme at jeg overhodet ikke kjenner igjen i de 2 CSL-kampene jeg så for to uker siden og de 4 laga som da var involvert  i det du sier om CSL...

Den fotballen jeg så vil jeg skissere slik i forhold til TL:
 - Tempo: Til tider høyere tempo enn i TL, men vi snakker ikke forskjellig størrelsesgrad, absolutt ikke
 - Individuelle ferdigheter: Bedre enn i TL, jevnt over hele banen, men ei heller klasseforskjell, som du gir inntrykk av at det er
 - Gøtts/Innsats/intensitet: Dårligere innsats enn i TL, periodevis og generelt
 - Taktikk/lagformasjon: Helt klart mye dårligere enn i TL, for her var det mye for en fotballinteressert nordmann å sette fingern på, ting som ville la seg fikse med svært enkle taktiske grep. Blant annet henger ikke lagdelene sammen i det hele tatt, forsvaret er generelt svært langsomme til å støte ut ved kontring. Angrepsspillere blir overlatt til seg sjøl uten støtte, bredde er totalt fraværende osv osv.
 - Duellspill: Mye rensligere spill enn i TL. Lite armbruk, lite stygge taklinger. Forsvaret søker avskjæring av ballbane istedet for å gå i kropp. Stor forskjell mellom CSL og TL her, mener jeg. STOR forskjell.

Sammenlikninga du gjør mellom antall scoringer av de overnevnte spillere i TL og CSL holder ikke vann i det hele tatt. Fordi du ikke har tatt med i betraktninga hvilke posisjoner spillerne har hatt i TL og CSL, ei heller spillerene rundt, taktikk osv.

Det som er HELT sikkert med hensyn til Koren og Mifsud er at de tjener mange ganger så mye i CSL som de gjør i TL.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340