Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 04 mai 07, 10:38
Endret: 04 mai 07, 10:51
Opprinnelig postet av denialsander
Ja, hva med dem? Jeg bor i Østfold og når jeg skal kjøre igjennom Oslo for å komme meg til Gardermoen må jeg igjennom to bommer - Moss og i Oslo. Det er da helt naturlig at jeg er med å betale, all den tid jeg faktisk bruker veien...

Eller mener du at jeg skulle hatt en form for rabatt fordi jeg ikke bruker veiene så mye som de som bor der?

Det er jo umulig å gjennomføre i praksis. Og når det er slik at man kjører forbi bommen - så bruker man jo faktisk veien..............De som skal igjennom Fredrikstad fra Hvaler/Kråkerøy bruker jo veiene de også.

Poenget er at de som bor på Kråkerøy/Hvaler faktisk ikke har noen andre alternativer enn å kjøre gjennom sentrum for å komme seg videre ut i verden.  Selv om de ikke har tenkt å stoppe i Fredrikstad. For å kjøre til Gardermoen så har du faktisk alternative måter å komme dit på. Enten med tog eller å kjøre via indre. Det tar lenger tid, men du har iallefall et alternativ. Velger du likevel å kjøre E6 for å komme frem raskere så er det ditt valg å betale bomavgift. Kråkerøy/Hvaler-boerne har ikke dette valget. Dessuten er det forskjell på enkeltpasseringer i ny og ne (hvis du da ikke arbeider på Gardermoen og kjører dit hver dag) og daglige passeringer.

 

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f