Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 14 apr 07, 00:25

Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av ffk-4ever
Å jo jeg skal love deg at når FFK lå i fotballens bakgård, da kunne vi telle enkelte ganger på en hånd hvor mange som var på kamp, og det er ikke så fælt lenge siden.

Det er tull. Jeg var på stadion i så å si alle kamper vi spilte i 2. divisjon og i gjennomsnitt var det vel i underkant av tusen tilskuere de sesongene, med unntak av den siste hvor det var en del flere. Enkelte toppkamper trakk så mye som 3-4000 tilskuere i 2. divisjonstiden også før Eggen, men det vanlige var kanskje 500-800 trofaste sjeler som dukket opp på de fleste kamper. Men det var selvsagt også et par unntak, noen enkeltkamper hvor det var eksepsjonelt dårlig fremmøte, gjerne i kombinasjonen med elendig vær og et FFK-lag som ikke lenger hadde mulighet til opprykk. Men generelt var interessen formidabel i forhold til de sportslige prestasjonene den gang, og det er en tid hvert fall jeg husker med glede. Det var større prestasjon å trekke 4000 tilskuere mot Elverud i 2. divisjon på en gammel og nedslitt stadion, enn å trekke 12 000 mot Lyn på splitter ny arena i Tippeligaen.

Men for å komme tilbake til topic:

Ja, det vil være på sin plass av Plankehaugen å gi Morgan støtte under kampen.

Men det vil enda mer være på sin plass å hylle Knut Torbjørn Eggen i den første kampen på nye stadion.

 

Bunnrekorden var mot Nybergsund med 264 betalende tilskuere. En kamp vi forøvrig tapte 4 - 0. Tror det var i 1999.

I den kampen hadde Snæbbussaristokratene medbrakt grill og grillet pølser på hovedtribunen, derfor fikk hjørnet vårt navnet "Grillhjørnet"

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f