Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 mar 07, 00:44
Endret: 26 mar 07, 00:54
Jeg skrev noen noen av mine tanker om midtbanen. Det er langt fra noen fasit, men slik jeg tolker ståa per dags dato.
  • Fofana har hele tiden blitt beskrevet som en gjennombruddshissig spiss med øye for mål. Var også oppført som forward i ASEC Mimosas CL-tropp (Kouadio også). Slik jeg har oppfattet ham, så vil han nok hovedsaklig bli vurdert som et spissalternativ. Derfor setter jeg ham ikke opp i listen under. Likevel, kan nok kanskje gjøre en god jobb på venstre midtbane. Mener å erindre at Fofana er venstrebent, og hurtighet er en viktig egenskap for kantspillere.
"Sikre kort" på midtbanen
  • Kvisvik er på hell, det vet vi alle, men han forsvarer nok sin plass på venstre kant minst ut sesongen.
  • Bjørkøy er vår eneste norske landslagsspiller, og bør spille sentralt i banen. Jeg liker ikke tanken på Kvisvik og Bjørkøy på hver sin kant. Det inviterer ikke akkurat til vingspill.
"Usikre kort" på midtbanen
  • Elyounoussi møter en utfordring når vi legger om til 4-4-2. Blir han det største offeret av formasjonsskiftet?  Å spille kant i 4-4-2 er ikke det samme som å spille ving i 4-3-3. Vil Tarik bli brukt som kant? Eller blir han sett på som et spissalternativ? Treningskampene har enda ikke gitt et klart svar på dette. Tarik tok Tippeligaen med storm. I år skal han motarbeide floskelen "den vanskelige 2. sesongen". Vil han få like mye spilletid i år? Jeg håper det.
  • Berg er skadet i 3-4 uker til, men er kanskje vår beste defensive midtbanespiller til tross for at han hovedsaklig spilte offensiv midtbane i Bodø. En helt kurant grovarbeider, men langt fra noen stjernespiller. En midtbane hvor Berg spiller fast vitner ikke om kvalitet i mine øyne. Dessverre. Skal sies at han til tider imponerte meg i fjor.
  • Ramberg er en av de mest kreative og pasningssikre spillerne i laget, men har noen ekstreme svakheter som trekker ned uhorvelig. Veik i duellspillet, tippeligaens desidert dårligste skuddfot og ekstremt varierende i prestasjonene. Fungerer greit som midtbaneanker i hjemmekamper hvor vi styret showet, men faller igjennom i krigekampene. Likevel en spillertyper jeg har litt sansen for, da han er intelligent i spillestilen.
  • Kouadio er ung og talentfull, innehar god teknikk, men virker veik og treg. Vanskelig å vurdere ham så tidlig, men det er alltid usikkerhetsmomenter rundt så unge spillere. Vil variere i prestasjonene, og trolig også i spilletid.
  • Elvestad er en ung og lovende spiller, som jeg personlig håper tar steget videre. Har lenge vært et stort talent, og er fortsatt bare 17 år. Likevel, det blir naivt å tro at han skal spille fast på en midtbane i tippeligaen. Dessverre.
"For dårlige kort" på midtbanen
  • Stadheim ser ikke ut til å takle tippeligatempoet. Det går for tregt til tider. I tillegg er han treg selv. Når han at på til ser ut til å hovedsaklig bli vurdert for venstre kant, så klarer jeg ikke helt å se at han er god nok for laget.
  • Multaharju er kanskje det dårligste kjøpet FFK har gjort noensinne. Ingen, absolutt ingen, forstår hvorfor FFK hentet ham. Juniorspillere har revet seg i håret over at denne spilleren hever lønn på bekostning av deres sjanser for A-lagsspill. Skal likevel sies at han har vist mer lovende takter i vinter, og det er lov å håpe finnen slår tilbake mot alle kritikerne, men jeg har mine tvil. Multaharju har dog en fordel som taler for ham: Hurtighet er hans styrke, det er en god start.

En god og hurtig høyre kant, og en god defensiv midtbanespiller hadde ikke vært å forakte, altså en som kan renske litt foran midtstopperne. Gjerne en som er god på hodet også.

Litt avhengig av om Grönhagen ser på Bjørkøy som et defensivt eller offensivt midtbanealternativ. Vi mangler egentlig også e gjennombruddshissig sentralt midtbanespiller (Brenne-erstatter).

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f