Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 21 mar 07, 16:09
Endret: 21 mar 07, 16:10

Opprinnelig postet av Asgeir
Loddtrekning er av akademisk interesse........
Kjør heller følgende analyse av de siste tre års TLer:
1) Finn sannsynligheten for å vinne, spille uavgjort og tape basert på (som en funksjon av) serierunde, hjemme/borte og forskjell i tabellplassering, si over de siste tre år.
2) Bruk matrisa for å lage en sannsynlighetsberegning over årets tippeliga, hvor første runde bruker sannsynlighetene fra siste runde i fjor

Rapporter resultat her på forumet. Gjør samme sak hver søndag kveld etter at hver serierunde er spilt, sånn at sannsynlighetene blir rapportert etter hver kamp.

Hvis noen kjører kalkyler og finner sannsynlighetene som uttrykk med hensyn på serierunde, hjemme/borte og tabellplasseringsforskjell over siste tre år i tippeligaen skal jeg lage applikasjonen hvor man bare knatter inn resultatene etter hver runde, hehehe.

Hadde vært artig med et sånt prosjekt. Det største problemet er selvfølgelig at sannsynlighetsberegning blir veldig tungt når det skal itereres over 26 serierunder hvor hver rundes sannsynligheter er en funksjon av de foregående sannsynligheter... Jeg har tilgang på noe heftig regnekraft gjennom tungregneanlegget på universitetet i Oslo, btw, høhø.

Og det der var ikke av akademisk interesse?

---------------------------

Norgesmester


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340