Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

kingleh

Juniorspiller

Ble medlem: 11 okt 03
Innlegg: 153

Lagt til: 21 mar 07, 02:48
Endret: 21 mar 07, 14:10
Jeg vil egentlig stille spørsmålet om igjen jeg, kan de trene med FFK nå?

Jeg ser nemmelig ikke hva som er forskjellen i denne saken fra sist... NFF har gitt samtykke til at FFK`s 2 nye spillere skal få arbeidstillatelse og oppholdstillatelse i Norge grunnet deres dyktighet innen arbeidet de skal utføre.

Men... UDI har enda ikke tatt den avgjørende avgjørelsen om at de får dette..... Da stiller jeg spørsmålet...

Kan guttene trene med klubben fordi NFF har gitt samtykke? Altså.. Kan de trene uten arbeids og oppholdstillatelse?

Opprinnelig postet av UDIpressemelding


-Tilrådingen fra Norges Fotballforbund blir som hovedregel tillagt avgjørende vekt, men er ikke bindende for UDIs vurdering av søknaden, sier Morten Hansen, fungerende avdelingsdirektør i UDI.

- Det er lov for en fotballspiller å trene og vise seg frem for en ny klubb for om mulig å få kontrakt på vanlig besøksvisum. Når arbeidskontrakten er inngått, må det derimot søkes tillatelse og søkeren kan ikke arbeide før tillatelsen er innvilget, sier Hansen.

Det kan søkes om midlertidig tillatelse som politiet kan innvilge dersom det er sannsynlig at søknaden om arbeidstillatelse vil bli innvilget (dersom Norges Fotballforbund har anbefalt dette).


Jeg fant vel egentlig svaret mitt selv... men er denne søknaden til politiet godkjent allerede?

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340