Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5517

Lagt til: 27 feb 07, 10:03

Etter cup finalen har FFK ledelsen hyppig uttalt i lokale og nasjonale medier at FFK skal fremstå som en toppklubb i tippeligaen den kommende sesongen. Jeg anser dette å være viktig. Det er selvfølgelig ca 14 klubber som har samme mål og det sier seg selv at ikke alle vil nå dette målet.

 

Når klubbledelsen sier dette så legger de også et press på seg selv til å tilrettelegge for dette. Sponsorer elsker vinnere. Hvis det sportslige apparatet, med rette, kritiserer ledelsen for dårlige rammebetingelser vil Morgan Andersen være syndebukk fordi han stakk frem hodet. Det er ikke sikkert man havner topp fire, men hvis man gjør det som skal til for dette er sjansene for nedrykk mindre. Man hopper ikke høyere en der man legger lista heter det, men det hender også man river hårfint.

 

Vi supportere jubler selvfølgelig, før sesongstart, over disse uttalte målsettingene.

 

Derfor står Grönhagens uttalelser i grell kontrast til dette. Hva mener han med å være så defensiv? Kanskje er det fordi han synes ledelsens ambisjoner er for høye? Kanskje for å kjøpe seg arbeidsro i oppkjøringen til seriestart? Kanskje vil han legge lista lavere slik at han lettere kan fremstå som en suksess? Kanskje vil han ikke legge for stort press på spillergruppa?

 

Realiteten er, slik jeg ser det, at spillergruppa skal trene inn nye formasjoner. Dette kan ta noe tid. Skader, sykdom og manglende arbeidtillatelse gjør at treneren ikke har en fullstendig oversikt over hva spillermaterialet står for.

Uansett hva som skjer frem til seriestart så er det nok klokt at de 11 som går ut på Åråsen 9. april ser seg selv i angrepsposisjon fremfor å måtte forsvare en uttalt ambisjon. Det er alltid bra med høye ambisjoner. Det er alltid en fordel å være "underdog". 

Kanskje er det derfor det er et stort sprik mellom hva ledelsen og det sportslige apparatet sier i media. Fortsatt forvirret?

 

 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f