Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 24 feb 07, 14:33

Det er nok flere grunner til at han skriver dette

- han ønsker å dempe forventningene, en 4. plass tror jeg ikke på men kanskje vi klarer en 6. eller 7. plass. De andre lagene har fått bygge lag over flere år med god økonomi og ikke minst god administrasjon. Det vil nok ta ytteligere ett par år før vi kan kjempe oppe blant de 4 beste

- han ønsker nok også å tenne en del av de spillerene som er der å få de til å reise kjerringa og bevise at de er gode nok for tippeligaen.

- dessuten så skriver han dette fordi det er sant. Det har jo vært en god del kjøp som ikke har slått til, minner litt om RBK for 2-3 år siden, hodeløse kjøp i en presset situasjon. FFK kjøpte bare for å kjøpe, uten en langsiktig plan. Publikum skrek etter spillerkjøp, men det var ikke gode nok spillere i prisklassen FFK kunne betale.
Eggen jr. prøvde litt å kopiere sin far ved å kjøpe halvgode spillere/talenter og så forme de til juveler. Det gikk i RBK for der hadde man ett oppfølgingsapparat, mens Eggen nesten måtte styre skuta (ref hele klubben) alene. Hvis dere mener ledelsen er dårlig nå...så skulle dere ha hatt med ledelsen for 1-3 år siden å gjøre. Katastrofe!! Så amatørmessige at jeg ble sjokkert. Og det skal litt til for å sjokkere meg. Det var tidl fotballspillere/lokale helter som bare hadde arvet stillinger uten at man hadde utlyst de. Man hadde glemt at FFK hadde blitt ett stort firma/konsern med over 35 mill i omsettning. Ikke lenger ett lite firma med 3-5 mill i omsettning. Man tenkte stort vad gjaldt sportslig satsning/spillere, men glemte at man må være proffe på alle plan i en tippeligaklubb/stort firma.

Når det ellers gjelder Grønhagen, er det positivt at han ser ut til å la de unge få prøve seg, DET er viktig, vi har en av Norges beste juniorstaller, som faktisk er blant de 4 beste i Norge. Derfor utrolig viktig å matche de forsiktig å få de til å føle seg verdsatt/satset på slik at de er villig til å ofre det som skal til for å bli en god seniorspiller. Dvs ofre festing, damer 24/7 og andre fritidssysler;) For skal man bli i norgestoppen i dag så må man ofre en god del av det. Men dessverre er det altfor mange talenter som ikke gidder mer for man synes veien din virker altfor lang og de blir dissillusjonert.

Og jeg hadde faktisk blitt mer bekymret hvis FFK hadde vunnet alle kampene sine midt under en grunntreningsperiode som Grønhagen kastet de ut i pga dårlige testresultater. For hadde de hatt ork til å brilliiere, så har ikke grunntreningen vært hard nok;)

Peace out;)

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f