Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 15 feb 07, 21:06

Opprinnelig postet av Holters


Toth innehar noen usedvanlig gode egenskaper (faktisk blant de beste i Tippeligaen) når det kommer til å være spydspiss i 4-3-3, men jeg er usikker på hvordan han vil fungere i et spisspar. Toth sin styrke var å binde opp spillere, holde på ballen og ikke minst; involvere vingene i spillet. Kan dette videreføres til 4-4-2?

...

4) Defensive midtbanespillere. Akilleshelen vår i 4-3-3 kan forfølge oss her også. Med så offensive kanter som Tarik og Kvisvik i utgangspunkter er, så vil jeg tro at vi har et behov for minst en spiller som "renser" foran stopperne våre. Kanskje også to dersom både Tarik og Kvisvik skal spille samtidig? Eller ønsker Grönhagen en playmaker? Har vi en playmaker? Bjørkøy kan ikke akkurat sies være en playmaker...



Toths kompetanse kan meget godt bli videreført i 4-4-2: med en rask spisspartner (West, f.eks.) og løpssterke og offensive flanker og midtbanespiller.


--------------West/Ivorianer----------Toth---------------

---------------------------Kvisvik---------------------------
----- Tarik---------------------------Ivorianer----------
---------------------------Berg---------------------------

Prytz----------Raio----------Gerrbrand---------PAC 


Eventuelt:

-----------------------West/Ivorianer----------------
---------------------------Toth/Kvisvik----------------------

----- Tarik------------Kvisvik/Jonna----Ivorianer------
---------------------------Berg---------------------------

Prytz----------Raio----------Gerrbrand---------PAC 

Med en 4-1-3-1-1 (4-4-2) organisering.

Vi så problemene med Eggens 4-3-3 formasjon i form av for stort rom mellom bakre firer og midtbane (som var altfor offensiv) og at vi lakk som en sil.  4-3-3 krever offensive og defensive kantspillere.

4-4-2 krever akkurat det samme............

"Problemet" er at jeg ikke ser *noen* plass til Ramberg... Selv om han er bedre enn Stadheim (I dag. Jeg ser et stort potensiale i Stadheim - han må bare komme tilbake til den formen han har hatt tidligere) er han ingen 100% playmaker eller defensivt midtbane-anker. Han er ingen kantspiller og er vaksinert mot å skyte og å score mål.  Får vi to ivorianere, der minst en skal inn på midtbanen blir det ikke bedre plass.

Hva skal vi med Ramberg egentlig?  Kanskje intervjuet hans er et "hei, jeg vil ha ny klubb - hent meg nå!"-opplegg.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340