Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

solgaard

Juniorspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 77

Lagt til: 13 feb 07, 16:29

Ser at vi i følge Fredriksstad Blad har solgt ca. 6.500 sesongkort. Personlig så er jeg litt skuffet over antallet - jeg hadde forventet at vi nærmet oss 8.000 på dette tidspunktet.

Med dette som utgangspunkt:

Hva tror dere er grunnen(e) til at vi ikke har solgt flere sesongkort (ja da, det er rekord, men likevel..), og hva kan gjøres for å øke antallet?

Selv tror jeg det kommer av tre ting som kan forbindes/ knyttes sammen:

1. Dårlig markedsføring og informasjon fra FFK/ markedsapparatet

2. Prisen er uforholdsmessig høy i forhold til det "produktet" som blir tilbudt

3. Fredrikstad-folks generelle lynne

- Selv så mener jeg at klubben/ markedsapparatet er alt for lite kreative i sin markedsføring av "produktet FFK". Publikum må tilbys noe mer enn bare et sete når man kjøper sesongkort (ihvertfall for de prisene som FFK har lagt opp til. Da man kjøpte sesongkort hos AAFK for et par år siden, som forøvrig var ca. halvparten så billig som på Fr.stad Stadion, fikk man f.eks med en Aalesund-drakt inkludert i prisen. LSK hadde f.eks samme type tilbud tror jeg).

Samtidig så mener jeg at FFK har, og alltid har hatt, en type "ta-det-for-gitt" holdning ovenfor sine egne supportere, dvs. at vi kommer uansett om vi spiller i 2. div (jo, vi har alltid hatt respektable tilskuertall selv 10 år tilbake i tid kontra andre klubber som lå høyere i divisjonssystemet), det regner eller at Stadion er 100 år gammel. FFK må bli flinkere til å ta vare på både gamle og ikke minst nye supportere, det er dette som vil danne grunnlaget for videre utvikling (sportslig og økonomisk) på lengre sikt. Et eksempel kan være noe så banalt som å ta kr.50,- i inngangspenger i en treningskamp kontra kr.110,-! Ja, noen møter alltid opp uansett pris osv., men det er viktig å få med alle "etternølerne" som kanskje ikke er "die-hard" supportere i dag, men derimot kan bli det i fremtiden. Bedre med 800 tilskuere kontra 400 både økonomisk- og sportslig sett igjen. Det er viktig å inkludere alle her dersom vi ønsker å fylle opp Stadion!

- Selv så mener jeg at prisene er uforholdsmessig høye sett i forhold til det produktet vi tilbys. Moderne stadionfasiliteter er plutselig ikke så eksklusivt i Norge lenger, samtidig som at FFKs spillerstall p.d.d. ikke er spesielt forsterket (det er min mening - ta i så fall diskusjonen et anet sted..). Som tidligere nevnt så er det enkelte mennesker som alltid vil møte opp uansett pris, mens du kanskje har 2.000(hvem vet?!!) mennesker som lar være å kjøpe seongkort fordi de f.eks koster kr.650,- for mye? I denne sammenheng vil jeg således si at det er meget positivt å lese at man nå kan få kjøpt sesongkort på "krita" - dette er et kreativt tiltak for å øke andelen.

- Men kanskje den viktigste grunnen til at vi ikke har solgt flere sesongkort, tror jeg faktisk er Fredrikstad-folks lynne! Jeg mener vi generelt sett er veldig smålåtne og forsiktige på mange områder her nede i Fredrikstad. Jeg har selv jobbet med salg over store deler av Norge, og fått erfare at Østfoldinger er noe av det vanskeligste "menneskeslag" å selge til fordi vi må tenke på ting både tre og fire ganger før vi eventuelt tør å ta en beslutning!! Når folk derfor skal betale drøyt kr. 3.000,- så blir det vanskelig å bestemme seg dersom man ikke er "die-hard"-supporter.

 

Ja, sånn er det. Skrev meg kanskje litt vill her, men håper uansett dere skjønner hva jeg mener. Hva kan gjøres for å fylle Stadion..?

---------------------------

Pontus


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340