Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

freud

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 07
Innlegg: 115

Lagt til: 05 feb 07, 08:18
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Opprinnelig postet av Holters

At en gjeng amøber  ledet klubben under tiden vår i 2. divisjon gjorde det mulig for Eggen å tilegne seg altfor mye makt, er hevet over enhver tvil.  

Tillat meg å bli litt akademisk et øyeblikk. Sosiologer elsker å diskutere hva `makt` egentlig betyr. Det er skrevet talløse bøker om temaet, jeg skal ikke gå inn på de her. Men en av de mer lettfattlige og innflytelsesrike teoriene sier det så enkelt som at `makt er kunnskap`. Følger man den tanken kan man si at i stedet for å tilegne seg makt, har Eggen tilført kunnskap. Han har kommet med forslag til visse endringer i klubben basert på kunnskap om hvordan man skaper en godt lag. Og fordi solid kunnskap ofte virker overbevisende, fikk Eggen en dertil betydelig innflytelse.

Som jeg ser det jobber Eggen (både sr og jr) etter en filosofi ....

Det er bare bra at klubber har visse verdier, idrett skal helst handle om en sunn kropp i et sunt legeme (eller var det omvendt?). Likeledes må en klubb ha en organisasjon som ikke er alt altfor personavhengig, men som tåler utskftinger uten å gå opp i limingen. Men jeg håper og tror at Eggen har lykkes i å influere klubbmiljøet i retning ....

Er denne tråden litt på avveie? Synes det kan være nyttig å diskutere hva som var bra og hva som ikke var fullt så fullkomment med Eggen og hans opplegg, men ikke her. Her vil jeg ønske FFK`s nye trener velkommen!

---------------------------

En drøm er oppfyllelsen av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevissst ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevisst, infantilt ønske

…. og jeg som drømmer om FFK-gull !


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340