Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 29 des 06, 17:14
Endret: 29 des 06, 17:24
Opprinnelig postet av Asgeir
Opprinnelig postet av Holters
FFK styret sitter nok med all makt. FFK Sport ASA er bare et muppet-ASA opprettet for at FFK skal kunne drive butikk.


Nei, men i alle dager for blåøyd og naiv innstilling til aksjeloven!!!  Det står ikke ETT ord i aksjeselskapsloven om "muppet-AS" for å si det sånn...

Et aksjeselskap velger sitt styre gjennom generalforsamling, og de som har stemmerett der er aksjeeiere, og deres stemmerett er vekta av hvor stor andel av aksjene de har. Dette betyr at klubben har 40% av stemmene ved generalforsamling, punktum finale. Hvis de resterende 60% av aksjeeierne går imot klubbens 40%, ja så blir det sånn.

Hvis dette er holdningen som ligger til grunn for klubbens holdning i denne saken, ja da blir man grunnlurt, før eller siden...

Poenget er at klubben ikke kan sette seg over aksjeloven, det er bare sånn det er.

Dette var selvsagt satt på spissen, Asgeir...

Synes du bør roe deg et par hakk. Det må være slitsomt å leve et liv med konstant krisemaksimering og paranoide tendenser.

Du sier til og med i en annen tråd at dersom dette fungerer, så er det på tross av modellen. Jepp, det er slik folk som deg som kommer til å gjøre følgende i året som kommer:

- Går det bra sportslig, da får den nye treneren æren.
- Går det dårlig sportslig, da får Morgan skylda.
- Henter vi noen gode spillere, da får treneren æren.
- Henter vi noen dårlige spillere, da får Morgan skylda.
- Er noe galt over hodet, da får Morgan skylda.
- Går vi med overskudd i motsetning til 12 MNOK i underskudd, da får den nye stadion æren.
- Skjer det noe positivt med klubben, da er det på tross av Morgan.
- Skjer det noe negativt med klubben, da ligger Morgan og Høili bak det hele.
- osv

Det er merkelig at folk som har litt kjennskap til denne saken tar det hele med ro, mens alle andre "bedrevitere" og "overanalytikere" krisemaksimerer til de grader.

Kan jo fortelle deg at Ulf Berg sitter i styret til FFK og da regner jeg med at han sitter på mye informasjon om saken. Jeg har ikke snakket med Berg selv, men via andre har jeg hørt at Ulf har lurt på hva man kan gjøre for å få folk til å åpne øya. Morgan Andersen har ikke fortjent all den dritten folk tilegner ham. Berg gav Morgan Andersen en kurv på lille julaften full av frukt, vin og andre godsaker. Jeg tviler på at en så fremtredende person i Plankehaugen ville gjort dette dersom Morgan kjørte et one-man-show og var i ferd med å kjøre klubben i grøfta.

Eggen vil ikke hatt noe mindre å si rent sportslig med den nye modellen.

Ja, du kan dra frem dette sportsutvalget og krisemaksimere slik du med flere gjør, men i praksis er forskjellene minimale. Sportsutvalget er der for å ha en sikkerhetsinstans. Samtidig skal man diskutere og komme til enighet, slik at Eggen ikke bare kan sitte hjemme i reiret sitt Moss og kjøpe/selge spillere, samt ta andre avgjørelser akkurat slik han personlig og alene føler for.

... og mens jeg skriver dette, så dukker styrene opp med egen redegjørelse som sier det samme som jeg har skrevet tidligere (og ovenfor), så da kan jo man jo egentlig bare la styrene svare for seg selv:

www.fredrikstadfk.no/default.asp

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340