Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 16 des 06, 20:22
Endret: 16 des 06, 20:24
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Får vel tro deg da, når du sier det. Et spørsmål i så fall, jeg mener å huske at Eggen var misfornøyd med å være Drillos assistent, og ønsket seg tilbake jobben som hovedtrener hvis han skulle fortsette i klubben. Er det også feil?


Hva som skjedde etter 2005-sesongen skal jeg ikke si for sikkert. Drillo hadde vel en opsjon på et år til som hovedtrener, samt at Eggen ville tilbake som hovedtrener. Med god hjelp av kristenfundamentalister forsvant vel Drillo ut stadiondørene av seg selv.

 

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Men hva gjelder vurderingen av om stallen var god nok eller ikke, så vil jeg i det lengste velge å tro at Eggen hadde bedre oversikt over det enn "alle" som følger med fra sidelinjen. En trener må jo i alle tilfeller gi spillerne en sjanse før han kan si om de er gode nok. Men det virker som om det var "alle andre" som måtte fortelle Eggen at spillerne hans ikke var gode nok? Og du fremstiller det som om det var mest flaks at de spillerne Eggen skaffet var gode nok til å redde plassen. Aner jeg en motvilje mot å gi Eggen kred her?


At han har/hadde bedre oversikt over stallen enn alle andre er nok sant, problemet til Eggen har vært å bedømme den oversikten han har, der har han bommet foran hver sesong i Tippeligaen, han har hevdet at laget er bra nok som det er, og så kjøpt spillere på sommeren for å oppnåd målsetningen. Dette gjaldt også denne sesongen. Når det gjelder 2004-sesongen som vi snakker om her, så burde treningskampene før sesongen mer enn antydet at verken startelleveren eller troppen som helhet var god nok for Tippeligaen.

Å treffe med vel samtlige spillerkjøp på en sommer er selvsagt litt dyktighet, men også en god porsjon flaks, uansett hvilken trener det gjelder. Piiroja for eksempel ble, som jeg har nevnt før, FFK-spiller fordi Flora Tallinn tok kontakt med Vålerenga med forespørsel om de ville leie/kjøpe Piiroja. Kjetil Siem kunne derimot fortelle at VIF ikke var på jakt etter en midtstopper, men tipset klubben om å ta kontakt med FFK ettersom det var mangel på midtstoppere der. Da er det vanskelig å gi kred til Eggen, men å heller føre det på boka for flaks. Men å spore om Bora Zivkovic skal selvsagt Eggen ha sin del av æren for. Hadde det bare vært dyktighet inn i bildet, så hadde vi ikke hatt alle de bomkjøpene vi har hatt under Eggen...

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340