Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 04 des 06, 13:26

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Men jeg vil regne Bjørkøy som en bedre midtbanespiller enn Brenne, fordi Bjørkøy slår så mange flere fornuftige pasninger (har alltid Kvisivk i tankene når jeg bruker det uttrykket...). Brenne har gode individuelle egenskaper, men er ikke en utpreget lagspiller i mine øyne.

Nå synes jeg Brenne er bedre defensivt enn Ramberg og jeg da. Taklingsstyrken til Brenne er i alle fall bedre og han er vel den av midtbanespillerne som har mest møkk på drakta etter at dommeren blåser av. Ramberg derimot er veldig flink til å lese og bryte spillet.

Ikke glem at Brenne er den desidert yngste av de tre på midtbanen, er lokal og har god tid til å videreutvikle seg. Han holder allerede et meget godt nivå i norsk sammenheng, og ved å luke bort noen få feil, så har vi en klassespiller av internasjonalt kaliber. Det tror jeg aldri Bjørkøy eller Ramberg kommer til å bli. Brenne har rett og slett en større spisskompetanse i sine ferdigheter.

Bjørkøy presterte jevnt i løpet av hele årets sesong uten de helt store bølgetoppene eller bølgedalene. Brenne derimot holder et langt høyere toppnivå, men faller også under Bjørkøy sitt nivå til tider og det må han jobbe med videre. Spesielt vårsesongen var svak fra Brenne sin side, men høstsesongen var ekstrem.

Apropo Kvisvik, så var han for meg en enorm skuffelse i år. For ikke så altfor lenge siden satt jeg og så på et opptak fra cupfinalen og på bakgrunn av Kvisvik sine tre målgivende i denne kampen, så skrøt de Kvisvik opp i skyene og fortalte hvor viktig hans dødballer hadde vært gjennom sesongen for FFK. Jeg ble nesten litt irritert der jeg satt, for Kvisvik har vært direkte svak på dødballer og de fleste faste situasjoner i år - inkludert skudd - og fortjente langt ifra all den skryten han fikk. Skryten var basert på tidligere prestasjoner i karrieren fremfor årets sesong.

Jeg håper faktisk (dersom han ikke hever prestasjonene sine) at Kvisvik blir satt ut av laget til året. Den dagen Kvisvik må slite benken, så kan vi skryte av at vi har en sterk stall. Fofana sies å være hurtig, venstrebent og inneha et øye for mål. Det høres ut som en spennende spiller på venstre ving. Dessuten skal han være god på faste situasjoner, så det er lov å håpe at Kvisvik må ta seg en pust på benken til året. Det er lov å håpe! :) Jeg har mer sansen for hurtige vinger i vår 4-3-3 formasjon.

Synes forresten at folk undervurderer pasningsspillet til Brenne. Han legger mange gode og viktige pasninger også, og det er ikke sjeldent at et angrep faktisk starter med Brenne og han selv også er mannen som avslutter. Det er ikke få ganger vi har sett Brenne legge ballen ut til Kvisvik, deretter legger han på et ekstremt langt løp og likevel er Brenne den eneste inne i boksen til å motta Kvisvik sitt innlegg. Det er en ekstrem spissferdighet. Folk blir så farget av at Brenne ofte kommer på løp bakfra med ballen i beina og forsøker å tråkle seg igjennom fremfor å legge en pasning. Det er dette som gjør folk frustrert og dermed hevder at Brenne suger på pasningsspill.

Brenne må luke av seg noen feil. Blant annet spiller han med altfor høy risiko og mister av og til ballen slik at det skapes farlige overganger imot. Brenne burde også (da spesielt når han kommer på disse løpene bakfra med ballen i beina) se seg om etter pasningsalternativer litt oftere i stedet for å forsøke å passere 2-3-4 motspillere, men i de fleste tilfeller så tar han gode valg. Antall mål og målgivende forteller hvor viktig han faktisk er.

Jeg er enig i mye du skriver her, Synes derimot at Brenne ikke er god deffansivt.Han blir ofte møkkete på drakta si,ja. Men synes han takler feil. Blir ofte frispark når han prøver på en takling. Vi ser ofte slike taklinger av angrepsspillere. Takler f.eks. med feil ben. Han orker ikke de lange løpene bakover på banen,spesielt når han er i dårlig form. Brenne er en meget offansiv midtbanespiller,som alltid tenker offansivt og alltid går den korteste veien til mål.Noe som gjør at han har mange mål og assist. Et offansivt hode. 

 

Ramberg synes jeg har blitt bedre og bedre deffansivt.Veldig enig i at han er god til å lese spillet og å sette inn taklinger eller brudd på riktig tidspunkt .Han er blitt tøffere og orker å ta de lange løpene bakover på banen nå. Han er veldig god til å holde på ballen også. På minussiden så burde han vært enda tøffere i duellspillet og vært litt bedre offansivt med et bedre skudd.

 

Jeg er også imponert over Berg,duellspilleren. Han er utrolig taklingssterk og god til å lese spillet. Den klart beste deffansive spilleren på midtbanen. Trygg med ballen også.Tror han bare vil bli bedre og bedre,med mere tillit.

Bjørkøy er allroundspilleren på midtbanen som har litt av alt. Han er en spilleren du kan stole på. Spiller skjeldent en dårlig kamp.Han har ingen ekstremkvaliteter. En leder som går foran i kamp.

 

Er veldig enig med deg når det gjelder Kvisvik også. Er vel ikke uten grunn at Kvisvik ønsker å forlenge kontrakten sin akkurat nå når Fofana er på vei inn i laget.

Tror vi vil få en enda bedre midtbane neste år p.g.a. den skjerpede konkuransen på midtbanen. Tror Brenne er den som trenger denne konkuransen mest,og vil heve seg med den. Han kommer til å bli stor til året ,og ta steget inn i landslaget.

 

---------------------------

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340